Badväder

Nu minsann är det badväder på riktigt! Jag har badat två gånger idag! Redan på morgonturen tog jag mig ett dopp i sjön. Sedan satte jag mig på bryggan och spanade:



Efter promenad och lite ditt o datt var det dags för Matte att läsa. Hon placerade sig ute i solhörnan



En tur till tippen har det blivit idag men inga längre utflykter. Lugn dag alltså. Det blev sen pluggkväll med Lina igår, så pass att hon fick sova över här. Det var nog inte bara plugg som avhandlades om jag ska vara helt ärlig men det kan ju behövas med lite annat snack också! Jag tyckte i alla fall det var kul att här var morgongäst för då fick jag trumma på trappan!

Har ju inte rapporterat på länge. Tex har jag missat att berätta att Elliot var här i söndagskväll. Förutom en skön runda i skogen tillsammans så hjälptes vi åt att plocka ben från märgbensträdet!


Bara att ta för sig! 

Nu är det dags för jobbedag imorgon igen för Matte. Men en tur till Lomma ska vi försöka oss på imorgon kväll. Fredag är Matte ledig från T-lilla men har nattajobb i Lund fredag-lördag. 

Hoppas det blir fint vårväder i helgen också så kan vi vara ute mest hela tiden. Jag gillar det bäst, idag fick jag ju ligga ute medan Matte pluggade och då käkade jag hälsena.


Härligt vårväder och mums-mums!

Natti-natti på er och på återseende snart! 


Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Härligt vårväder ser det ut som. Gräset har börjat växa också. Inte riktigt lika fint här i Stockhom men det tar sig väl även här så småningom. Kom hem ordentligt till slut i söndags. En timme försenat var flyget men det lyfte i alla fall. Har jobbat hela natten och ska nu ta mig en lur. Sen blir det nog lite städning och plantering om jag orkar. Är ledig i dag som kompensation för nattens arbete. Hälsa matte!



Tass och puss från mig

2010-04-29 @ 10:23:47
Postat av: Wallander

Vilka härliga dagar och lyckliga du som har en egen trädgård med allt man kan önska sig. Badmöjlighetee saknas förståss men det finns ju på behörigt avstånd :-)



Tur att vi får komma och hälsa på då & då... imorgon om vädret tillåter att ligga utomhus så skall vi få något smarrigt att tugga på har MOR lovat.



Hoppas du har det bra på Nattis!



Ses imorrn :-)

2010-04-30 @ 20:40:54
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0