Lite nyheter

Dags för en uppdatering! I fredags släpades jag mot min vilja till veterinären. Jag har inget emot Niklas, han är trevlig och lugn, bra när han undersöker mig men jag gillar liksom inte själva grejen ändå. Nåväl, det var väl inga större övergrepp på min integritet denna gången. Det handlade i slutändan mest om min hud och päls. Jag har fått lite hudproblem. Matte säger att jag badat för mycket. Niklas säger att det också kan vara alger och annat i vattnet som irriterat huden. Nu har jag fått särskilt schampo som jag ska badas med (usch och fy), annat foder (inte så illa för jag får större portioner och det är godare) och fiskolja på maten (mums). Sammantaget ska hela kuren vara ett underverk för min päls om jag förstod det rätt. Jaja, Matte är mer bekymrad än jag :D Men visst vill man se fin ut i pälsen.

Efter veterinären kom Helene & Zico på besök. Först målade tvåbeningarna och jag och Zico gjorde vad vi kunde för att störa dem :D Men vi lyckades inte så bra men så småningom tröttade de ju ändå och gick ut med oss. Helene tog lite bilder, hon är ju redig med kameran för Matte glömde. Bilderna har vi lånat från Zicos bildgalleri.

Jag hittade såklart en fin pinne!

'

Zico tyckte jag tog mycket plats på vägen...



Svårt att få alla att vara stilla och titta mot kameran...



När vi kom hem igen poserade jag lite...



På kvällen blev det kräftskiva på Dagis med släktingar. Inget jag uppskattar precis men Matte tyckte det var trevligt. Det blev inte så jättesent tack och lov för Matte behövde sova inför nattajour som hon hade gångna natten nu. Förstår inte riktigt för hon har ju semester. Men Matte säger att jag inte förstår mig på ekonomi och det kan ju ligga något i det...

Idag har det varit lite trött och trögt för Matte men hon höll väl humöret uppe ända tills hon blev getingstucken i sängen när hon skulle klappa mig. Fråga mig inte vad getingen skulle göra där men den tyckte ju inte om att bli platt och då stack den Matte. Jämmer o elände och magkliet fick ett tvärt slut. Men det har inte blivit så illa för Matte ändå och kvällen har gått rätt bra. Nu är vi båda färdiga för sängen!

Natti-natti!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Hoppas att du gillar ditt nya foder och att du snart blir bra i både hud & päls!



Lova att ta det lite lugnt med badandet... nu är det som tur är inte så varmt längre.



Idag började MOR att jobba igen... lite tråkigt men ett måste har jag förstått :-(



Ha det fortsatt bra på er semester!

2010-08-24 @ 19:35:06
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0