Nedräkning pågår

Japp, nedräkning pågår tills Matte är klar med sin allmäntjänstgöring. Idag var det ultralång dag, hon anlände till Dagis kvart över nio. Då hälsade jag såklart hjärtligt välkommen. Trötter Matte men hoppfull ändå för snart är det ju färdigt!

Igår kväll var det lite träning hemmavid, sedan långtur och efter det kom Matte på att där låg ju ett gammalt spår i skogen och väntade på mig. Beck hade nämligen gått bambispår dagen innan och Matte lät klöven ligga så att jag skulle gå det igår. Spåret var 30 timmar gammalt och torrt som fnöske i lövskogen. Jag fick slita hund! Men sista biten var lättare i lite mer mossig mark. Bambiklöven upphittades givetvis. Frågan är vad som är roligast, bambispår eller tvåbeningsspår. Bambispår är ju trots allt det jag började med och visst är det härligt. Men det vankas mer godis i tvåbeningsspår och det är jag ju svag för. Mjukost vid apporter och liten matlåda i slutet. Det tycker jag är riktigt toppen. Men jag tar vad spår jag får, är inte knusslig.

I söndags var som sagt flocken Lindeblad på besök. Först fick Beck spåra. Jag höll konsert i L moll (L=Lakritstonarten). Men sedan blev det gladare tongångar när vi gick tillsammans och badade, sedan bus o mys hemma medan tvåbeningarna käkade.



Jag o Walle sida vid sida på bryggan. Bilden tagen av Helene.

Nu är det nattadags. Imorgon ska bilen in på repan igen, krångel med bromsarna trots att dom byttes för bara lite sedan. Vi hoppas det inte ska kosta så mycket för uppenbarligen blev det inte så bra gjort. Sedan har Matte bara torsdag och fredag kvar på jobbet. Ja, ett par nattajourer har hon under semestern men det är inte så betungande tycker hon och då sover jag på Nattis och brukar vara mätt o go i magen!

Tjing tjong
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Vilken fin bild hon lyckats få till på kärleksparet. Hur lyckades hon få er att sitta stilla så nära varandra. Bra gjort! Ja det blir allt skönt för Matte att lämna VC i T-lilla på fredag. Det tycker vi nog alla andra också.

2010-08-04 @ 20:56:14
Postat av: Wallander

Tack för i söndags :-)

Tänk, ja ibland att jag kan uppföra mig riktigt ordentligt :-))))



Vad duktig du var som fixade spåret som legat i så många timmar... det hade aldrig jag rett ut.



2 dagar kvar för matte... jag hjälper gärna oxå till och räknar ner.

2010-08-04 @ 23:22:52
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico-Bus

Håller med dig om att det inte spelar någon roll vilken typ av spår det är, bara man får jobba. Tusen tack för "svansbollarna". Matte hälsar och tackar för konerna.

Vi hörs i slutet av nästa vecka, för imorgon åker vi till "mattemor" och muntrar upp henne lite :)

Tass&Kram

Z&H

2010-08-05 @ 18:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0