Kul trots mer snö

Jag var allt rädd att turen till Elliot skulle ställas in på grund av snön men Matte bangade inte så vi åkte till S-torp trots att det snöade rätt ordentligt. Där blev det kulig springrunda och sedan bus och kul inomhus. Jag var väldigt nyfiken på Ugglan också, katten i huset. Hon flyttar sig inte en millimeter när man nästan nosar på henne och hon gör inte heller något taskigt så jag ville gärna lära känna henne lite bättre fast hon var allt lite reserverad.

Elliot och jag busade såklart och Elliot försökte göra sina vanliga ansiktstvättar på Matte. Vi blev bjudna på lite godsaker också både jag och Matte. Soffbordet hos Elliot är verkligen precis i nosnöjd. Mycket lockande!

Vi åkte hem med två säckar mat i bilen som skulle leverras till Dagis. På vägen dit körde Matte fast i snön men lyckades få loss bilen för egen maskin. Hon svor såklart och blev svettig av skottandet och hon pendlar mellan uppgivenhet och jämfotahopp av ilska över att det ska komma ännu mer snö.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Var vi busiga igår kväll?Asså,x-tra busiga?För tro de lr ej,man jag e lite trött ida!?!

2010-02-19 @ 13:44:49
Postat av: Wallander

Tror snart det är dags för din matte att införskaffa en Cross Country eller Jeep så att hon inte fastnar så lätt.



Kul att det blev en busisrunda trots skitvädret.



Ha en bra helg!



Kramizar

2010-02-19 @ 21:11:25
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico-Bus med matte

Tjohej vad det har töat idag :) Och fåglarna har kvittrat som bara den ... jag tror det är våååååår i luften :D

Ha en härlig helg, så ses vi i slasket på måndag.

/H&Z

2010-02-20 @ 16:28:35
Postat av: Medicinpinnen

Kul för er att det har töat! Här har det snöat... Kallt som bara den också. Brr... Måtte vintern ta slut snart.

2010-02-20 @ 22:50:05
Postat av: Medicinpinnen

Stockholm klarar inte snö och kyla. Nu är det slutgiltigt konstaterat. Inga tåg går idag på tunnelbanan. Allt är fruset. Inte så bra. Fast snölandskapet är för all del fint.

2010-02-21 @ 10:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0