Livets stora frågor

Varför måste Matte jobba? Samma gamla visa om att annars får vi inga pengar :( 

Kan man inte snabba på ljusets återkomst till vårt mörka land? Här räknar vi minuter!

Varför kan jag inte få äta så mycket jag vill? Hungern gnager i min vildhundsmage.

Varför kan jag inte få spåra oftare? Svar: för att Matte är på sitt dumma jobb!

Varför vill inte Knappen leka med mig? Vaddå gammal och trött. Tråkmåns!

Ja, idag har jag tänkt mycket på allt och kanske varit lite svårmodig. Jag satt en stund i morse och fundera över om jag skulle hoppa in i bilen när vi skulle till Dagis men sen kom jag på att jag gillar Dagis och jag hatar att vara själv. Vips var jag inne i bilen.

Sen ville jag inte komma in på Dagis. Varför vara inne när man kan vara ute? Men vem kan motstå godsaker så jag kom in till sist.

Idag är det mitt i veckan dag dvs onsdag. Lite segt är det allt. Men fredag slutar Matte tidigt.  

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus

Japp - det är "lille-lördag" idag - arbetsveckan är snart slut och dagen har tilltagit 59 minuter (det är nästan en HEL TIMME).

Blev du lite gladare nu ?

Tass & Kram

Zico-Bus

2010-01-21 @ 11:40:21
Postat av: Wallander

Ja VARFÖR kan man alltid fråga sig.



Men nu är det fredag igen och förhoppningsvis får du ha matte hemma hos dig hela dagarna två.



Hoppas det står lite spår och annat kul på schemat!



Kramizar



2010-01-22 @ 20:38:44
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0