Spår i snålblåst och flocken återsamlad

Matte hade lovat spår och det höll hon även om det inte blev Revinge. Men det blev fältet borta vid sjön och där fick jag ett spår med många vinklar och vrår och pinnar. Matte var väldigt nöjd för jag spårade med nosen i backen och ganska så mitt i spåret både i medvind, sidvind  och motvind. Alla pinnar upphittades och det blev utdelning med torkad lever och mjukost. I slutet blev det den obligatoriska lilla plastburken med mums-mums. Ja det var riktigt toppen att spåra men det var minsann kyligt i vinden, mest för Matte som blev kall om kinderna.

Vid fyrasnåret blev sedan Dagismatte och Vildhusse hämtade vid flyget och flocken var återsamlad. Matte och jag for hem till vårt och här har det torkats lever och fixats. Det är dumt att helgen går så fort för nu är det en ny vecka med jobb som väntar för Matte. Men imorgon kväll är det Lomma träning i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Carina & Toss

Hejsvejs

Härligt att det går bra med spåret. Bra att ni kan spåra i skogen, det är ju svårare på revingefälten.

Idag är jag hemma med Daniel, jätteförkyld och hostar natten igenom. Ha det så gott

Kramar Carina & Toss

2010-01-18 @ 11:33:22
URL: http://www.kopparvovve.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0