Hett ute, svalt inne

Det har varit förfärligt hett senaste dagarna. Särskilt för oss fyrbeningar som inte kan svettas och inte kan klä av oss. Jag har ändå tillgång till vatten men trots det har jag känt mig rejält överhettad. Igår kväll kom dock Matte på den storartade idén att köra igång värmepumpen - fast inte med värme utan omvänt så att den ger kyla istället. Det är en ytterst fiffig pump må jag säga och nu är här drygt 22 grader i huset vilket är mycket behagligt. Vi sover mycket bättre nu med den här tempen än när det var 28 grader!

Annars rullar dagarna på. Matte jobbar och det är ju ingen höjdare i värmen. Alla borde ligga och vila sig i skuggan, både två och fyrbeningar när det är så varmt. Förstår inte att folk orkar röra sig så mycket. Det kan inte vara hälsosamt. Dagismatte och Vildhusse är tack och lov rätt så stillsamma i värmen, det blir inte många knop på Dagis och det gillar både Knappen och jag för tillfället. Korta promenader, tillgång till vatten att svalka sig med och så lite bengnag eller annat godisintag i skuggan. Längre promenad blir det först på kvällen när det svalkat till sig och så tidigt innan Matte åker till jobb.

Ingen träning i Lomma ikväll. Kom inte på fråga i denna värme sade Matte och jag kunde bara hålla med!

Nu blir det snart sängen. Sval och behaglig. Leve vår COOLER! Hurra hurra hurra!!!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Åh, en sådan skulle man haft :-(



Svettiga hälsningar från oss i varma stan

2010-07-12 @ 23:54:36
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: zico

Har både tränat rutan och svalkat mig i havet i Lomma idag. Skönt att det blivit lite svalare.

/Z

2010-07-13 @ 22:44:32
Postat av: Lakrits

Jaså, det var så pass svalt att ni kunde träna. Det finns hopp alltså....

Annars tränar jag mest simhopp och simteknik nuförtiden...

2010-07-14 @ 23:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0