Vadkväll i Lommabukten

Först blev det lydnadsträning i Lomma. VARMT var det tyckte jag men Matte och Heléne var obarmhärtiga och jag kördes igenom i tvåans alla moment på längden och tvären. Puh. Sedan sköts det också och då skulle Matte försöka distrahera mig med att leka. Löjligt säger jag bara. Precis som om jag bryr mig att det skjuts?! Men leka gör man INTE när det skjuts för det kan handla om allvaliga saker som att det ska trilla ner en middag framför näsan på en och då finns det inte tid för lek!

Men efter träningen fanns gott om tid för lek. Heléne kom med det utmärkta förslaget att dra till stranden! Sagt och gjort...det bar av ner till Lommabukten och hundbadet. Men där var ju en massa andra så vi drog ut i vattnet. Långgrunt i all ära men Mattes byxor trillade ner hur hon än försökte kavla upp och till sist gav hon upp och blev blöt och inte ser hon särskilt olycklig ut för den sakens skull...


Torrskodd?!

Heléne tyckte visst vi skulle gå ännu längre ut, åtminstone av hennes handtecken att döma...


Mot Köpenhamn Zico!


Lilla jag strosar runt...

Det var lite blött sedan när vi åkte hem rapporterar Matte. Kanske enklare med shorts nästa gång. Men inte säkert det är lika kul :D


Kommentarer
Postat av: Helene och Zico-Bus

Ja-ja! Vi har kanske fler goda förslag att komma med :D Men vi fick oss några go'a skratt i alla fall :) Och Zico har inte lagt in några klagomål .... ännu!

Vi ses och hörs!

Tass&Kram

Zico och Helene

2010-07-08 @ 23:48:55
Postat av: Wallander

Vilken rolig kväll för er... din & Zicos matte kan då hitta på kuligheter för er :-)



Kram

2010-07-09 @ 00:22:22
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0