Torka

Länge sen jag blogggade. Så kan vi ju inte ha det! Nä minsann. Men det har varit fullt upp. I torsdags tränade vi på klubben på kvällen efter att Matte hade haft möte (bla bla bla). I fredags var Matte trötter och det blev bara en skogstur sen slocknade hon rätt snart. Igår gick vi upp tidigt och åkte till Revinge för att spåra. Det gick fint fast lite blött var det allt. Men Matte var mycket nöjd med mitt spårande och även med budföringarna som gjordes efteråt.

Så kom det trista i kråksången nämligen att Matte skulle jobba natt mellan igår o idag. Jag kände mig dyster när vi åkte hemifrån, vi hade det ju så mysigt. Men jag fann mig väl tillrätta på Dattis som vanligt och natten passerade utan problem. Lite efter nio imorse dök Matte upp och glädjen var stor.

Så till rubriken. Det är nämligen så att vi inte har något vatten just nu på Solgläntan. Något har trasslat till sig rejält med pumpen och brunnen. Vildhusse är såklart inkopplad på ärendet men det tar tid att lösa så nu har vi tankat upp vatten på Dattis så vi ska klara oss. Men trots eländet med vattnet har vi haft en bra dag med långa promenader och godistillverkning samt lite träning.

Nu MÅSTE vi lägga oss men det är ju så att imorgon har Walle killen min och min busbästis Elliot födelsedagar och det måste absolut firas så vi var tvugna att fixa paketen ikväll jag och Matte. Nu står allt klart och imorgon kväll blir det först Lomma med träning och Walle uppvaktning. Sen kör vi förbi Elle-Pelle på vägen hem och uppvaktar honom. Dessutom fyller ju Walles lillebrorsa Beck år på tisdag och även han ska firas.

Återkommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Elliot

Tusen miljoner TACK för den JÄTTEFINA presenten!

Ni e bara inte kloka lr jo de e ni förstås....men att få en sån FIN present när man inte ens fyller jämt....

ska säja till matte att ta ett foto imorgon när det är ljust så ni kan se att jag uppskattar min gosiga bädd.

Kramizar från

Elle-pelle-päronplutt 4 år=stor =D

2010-03-22 @ 21:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0