Onsdag på Solgläntan

Det har varit en bra dag får jag nog säga. Lite småstressigt imorse för vi skulle iväg en tur men det löste sig. Matte skulle till sjukgymast för hon har dels fått något knas i ryggen och så har hennes migrän blivit ännu värre än vanligt. Allt elände är såklart T-lillas fel. Nu har det gått så långt att jag vet PRECIS när Matte tänker på T-lilla, hon behöver inte säga ett ljud. Då blir jag illa till mods. Jag är normalt en mycket fredlig hund men jag tror snart skulle kunna ge dom ett litet tjyvnyp där. För Matte blir ju alldeles sönderstressad.

Nåväl, Matte var nöjd med besöket hos sjukgymnast och jag med för jag slapp ligga i bilen, fick vara med inne och fick fint skinn att ligga på. Sicken service alltså!

När vi kom hem skulle Matte plugga men jag tycker mest hon satt och nickade till över papperna. Hmmm. Det går sådär med plugget. Sent i em blev det en tur till Svedala och tippen (trodde inte vi hade mer som skulle dit men Matte gräver fram ur gömmorna) och så hittade Matte en begagnat butik och vips var hon försvunnen in där och kom ut med kassar innehållande krukor. Det märks att hon är nära släkt med Dagismatte som har ett brinnande intresse för blommor och krukor.

Trodde knappt jag skulle få mat ikväll för det blev så sent efter lite träning och promenad. Men det lönade sig att vänta för Matte stekte grislever till mig. Kan lova att skålen var renslickad och stekpannan också som jag fick rensa sen.

Till sist en fin bild från "min" sjö (Ekholmsjön) som vi tog imorse


Tjingeling!
/Lakkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0