Pluggväder

Ja, det är sannerligen rätt väder för att Matte ska sitta med näsan i böckerna. Och det har hon faktiskt gjort en bra stund idag, om än inte hela dagen för sitter hon för länge åt gången så somnar hon!

Trots regnet har vi varit ute flera rejäla rundor. Gäller ju att ta tillvara på tiden nu när Matte inte ska fnatta iväg till jobbet varje dag. Jag tycker det är toppen att Matte är tentaledig. Då har jag henne för mig själv hela tiden. Fast igår var Lina här och pluggade med Matte. Då blir jag lite sotis, går och lägger mig och trular i sängen för att ingen har tid med mig riktigt.

Imorgon kommer förhoppningsvis Elliot på besök. Alltid kul att härja lite. Och så hoppas jag ju givetvis på spår längre fram i veckan men idag var det lite väl blött sade Matte.

Jag hoppas också på att godisförråden ska fyllas med hemlagade delikatesser nu när Matte är hemmavid mycket. För det sköter ju sig själv mest när det väl är i ugnen men måste ju ändå passas en aning. Önskar mig blodpuddingspluttar, torkad kycling (och där blir så himla gott spad när man koker filéerna innan torkning), torkad lever (och gärna lite nystekt också till maten), skinkchips och gärna något nytt också som jag inte provat innan. Har läst om torkat lammkött tex, låter ju mycket delikat.

Nä, nu kallar sängen på mig. Matte har varit på mig IGEN med sax och furminator. Jag får knappt vara ifred en dag nu. Matte ser fästingar överallt. Förresten är fästingar inte det enda vi har här. Igår kröp en jättelik bålgeting på vårt v-rumsgolv. Det var nog en getingdrottning sade Matte för den var så enormt stor. Matte tog sin tunga läkemedelsbok och släppte på getingen sedan var den platt och fd. Tänk vilken nytta man kan ha av en tjock bok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0