Rapport från Wallebesöket

Nu har jag vilat upp mig så jag orkar rapportera :D

När vi kom hem från Lomma i tisdags kväll blev det först lite promenix innan mörkret föll. Sedan gick vi in, Walle hittade ett grisöra light som jag ratat (vanliga flottiga är godare!) och det käkade han glatt upp. Sedan försökte han ju ta sig ut igen genom att öppna dörren men tji fick han för Matte talade om för honom att så gör man inte!

Efter en stund gick jag till sängs. Men Walle höll stenkoll på Matte. När hon så småningom skulle lägga sig bjöd vi in Walle i sängen men där fick han inte ro. Inte heller i bian i sovrummet, eller i v-rummet....han provade nog alla ställen men landade ändå i hallen. Matte var uppe och tittade till honom vid tvåsnåret och då verkade han vara ok men komma in i sovrummet kunde han inte tänka sig.

Vid femsnåret kom Walle och undrade om vi ville gå upp. Svaret var enhälligt NEJ. Det blev ytterligare sovning till sju innan vi tassade ur sängen. Efter mat blev det morgontur i skogen. Sedan pluggade Matte medan jag och Walle roade oss. Först var vi inne, Matte satt i soffan och läste och vi underhöll henne med dragkamp.



Efter en stund blev det finare väder ute, då satt Matte på kökstrappan och läste medan jag och Walle var ute.


Kolla Walle....han bryr sig mer om ankan än om mig!



Fast inte så lång stund sedan pussades vi :D

Vid lunchtid blev det en härlig runda kring sjön.


Härligt spring på fältet


Walle har fått snus på vattnet.


Walle i vattnet (ni ser ringarna men han har smitit ur bild) och jag på bryggan


Walle rullar sig njutningsfullt efter badet


Jag har hittat en fin pinne!


Vi slår våra kloka huvuden ihop

Efter den härliga turen tyckte jag vi skulle vila lite men det kunde inte Walle gå med på så han utforskade trädgården, kollade in allt Matte gjorde och höll koll på vem som passerade på skåneleden. Hästarna kom springnade i hagen och det tyckte Walle var lite läskigt tror jag för det är han inte van vid. Jag förklarade för honom att man inte behöver skälla på allt, man får välja det viktigaste och framför allt tycker inte Matte om när man skäller. Men samtidigt var det ju bra att Matte fick lyfta på rumpan från kökstrappan ibland så hon inte växte fast där helt med sina papper :D

Lite senare på eftermiddagen fick vi avnjuta kokta märgben.


Walle med sitt


Och jag med mitt

Efter mat, ännu en skogsrunda och lite trädgårdsbus så dök Walles Mor upp med hans Lillebror Beck och det var ett kärt återseende för jag tror nog att Walle saknat dem en hel del även om vi hade roligt tillsammans.

Tack Walle för en massa roligt bus, pussar, upptåg och bad! Nu har jag vilat upp mig för du må tro att jag brukar inte vara igång hela tiden från morgon till kväll. Nä, jag vilar mig emellan när Matte grejar med sitt.

Wallekillen, du är alltid välkommen till Solgläntan men vi får fundera över om du vill sova hemma och vara här dagtid nästa gång. För vi är inte riktigt lika morgonpigga som du! Eller så kommer ni hit och sover över hela flocken när det blir varmare i sommar, då kan ni bo i gäststugan och så har vi kul alla tillsammans!

Det börjar dra ihop sig till Mattes tenta. Tycker hon har varit lite "nervig" idag, flängt runt och slagit upp i böcker, vankat runt med papperna framför näsan och rabblat saker. Hmmm. Men Matte har också sagt att tentan inte är viktig jämfört med att vi har det bra tillsammans och att vi är friska. För ingenting är viktigare än vår kärlek. Så det så. Tentan kan slänga sig i väggen. Men det är klart, det underlättar om Matte blir klar med sin himla AT någon gång! Fast synd hon ska till T-lilla igen. Jaja, man får sällan allt man vill här i världen, bara att konstatera.

Tass & kram
/Lakkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0