Besök på Solgläntan

Igår hade vi besök av Walle och Beck med sin Mor Helene. Vid elvasnåret dök de upp. Då hade jag redan hunnit gå ett bambispår som hade blivit rätt hårt åtgånget av regnet. Men det gick ju ändå att spåra, man får bara anstränga sin näsa lite mer. Även Beck fick ett bambispår och kolla så mallig han är när han har hittat klöven!




När det var färdigspårat blev det såklart trädgårdsbus. Jag försökte lära yrvädret Beck lite vett men jag undrar om det biter på honom?! Han verkar inte så förskrämd när jag visar upp hela garnityret.




Buset avbröts av lite godisutdelning och då var vi alla tre snabbt framme!




Sedan blev det en mysig promenad i skogen. Där var mycket folk bara, en masa mulleungar. Men bitvis fick vi gå ifred också. Såklart hittade vi en pinne som vi skulle hjälpas åt att bära:



Men när Beck drar åt andra hållet går det ju inte så bra...




Efter besöket vilade jag lite och Matte fixade och sedan var det plötsligt dags att åka till Nattis för mig och Matte till jobbet. Inte kul såklart men så var det ju bestämt och så fick det bli. På Nattis blev det mat, promenad, korvgrillning och mys och till sist sömn. Imorse åt jag frukost, gick ut och satte mig sedan på vänt vid grinden. Efter bara en liten stund så kom Matte körande. Hurra!

En tur runt sjön hann vi med och lite småpyssel hemma innan det var dags att köra och hämta Syster Yster som nu är här på snabbvisist. Vi har redan busat en massa, hon är ju toppen! Och ikväll kom Dagismatte, Vildhusse och Knappen på middag. Kul! Men nu är jag faktiskt lite trötter så det blir sängen nästa.

Natti-natti!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Tack både det ena & det andra igår, vi var alla mycket nöjda :-)



Mysigt att du "moster" på besök om än lite kort... men bättre det än inte alls.



Sussa gott!

2010-11-07 @ 22:14:50
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0