Dagens mus

Musbuse i slasken igen! Fram med snälllfällan och en timme senare var det napp. Det var inte samma mus lät Matte meddela. Den här var mycket större (den förra var nog en unge). Den var inte alls så rädd heller, mer arg och så hade den ätit upp osten. Den förra var så stressad så den kunde inte käka.

Nåväl, ut med busmusen, ny slask och fällan laddad igen med mer ost. Men tänkte Matte, vi måste ju försöka komma till rätta med roten till problemet. Så ner i källaren för att undersöka ventilationstrumman. Och mycket riktigt, där fanns ju alla möjligheter till att smita in. En rulle silvertejp senare är det kanske inte lika lätt att ta sig in. Vi får se. Kampen fortsätter.

Här är dagens busmus i buren...



Jaha. Nu efter musåtgärder är det dags för sängen. Sista jobbnatten för Mattes del imorgon (för den här omgången i alla fall). 

Imorgon ska jag få spåra. Tjohooo!

Natti-natti!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Medicinpinnen

Finfint jobb!

2010-10-23 @ 09:04:03
Postat av: Wallander

Örk fy... får rysningar bara av att se svansen så här på avstånd. Hoppas verkligen att silvertejpen gör sitt!



Hm, WalleBusMus brukar jag kallas... hoppas att jag blir bättre välkomnad nästa gång jag tittar ut/in!



NattiNatti

2010-10-23 @ 21:28:20
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0