Full fräs i stan

Torsdag kl 19.28 bar det av från Lunds central. Det var rätt gott om plats på tåget och hyfsat lugnt. Jag lämnade snällt fram min biljett till konduktören:



Resan gick fint och vi blev hämtade på Centralen i Syster Ysters snofsiga bil där min påhälsningsbur installerats. Det bar inte av direkt till Ysters högkvarter på grund av renoveringsarbete där utan vi sov över natten i lånad lägenhet med stor och bred säng. Men nästa dag bar det raskt av till Ysters hemvist och där trivs jag ju allra bäst. Men friden var inte långvarig. Byggjobbarna höll på att avsluta här (har lagat vattenläcka i väggen). Yster skulle jobba fredag kväll och då var jag och Matte inbjudna till Syster Medicinpinnen i Hässelbystrand. Inget fel på Hässelbystrand men vägen dit på otäcka t-banan är lång. Jag avskyr t-banan. Snyft! Matte säger att hon ska försöka undvika den framöver i mitt liv. Men fram kom vi ju och väl hos Medicinpinnen var det inget fel på tillvaron. Jag fick ligga i soffan och ha det skönt. Men nästa dag var det t-banan igen. Brrrr.

Nåväl, sedan igår har vi då varit helt och hållet hos Yster. Igår gick jag och Matte en lång runda över Hammarbybacken och sedan runt Sicklasjön.


Hammarbybacken med utsikt över Sicklasjön!


Liten stig i skogen!

Innan mörkret blev det en lång runda ute i Hellas också. Gott om motion alltså. Även god mat, har fått en hel kyckling att kalasa på under dessa dagar. Ja rensad såklart, benen får jag ju inte.

Idag fick vi åka med till en spelning i Kungsängen för en stor samling pensionärer som skulle livas upp lite. Jag och Matte fick vara med inne fast inte där det serverades mat. Gjorde mig inget för jag fick mandelbulle ändå!

Efter pensionärsunderhållningen bar det av ut i skogen igen. Nu är jag trötter men tog mig upp för en bloggrapportering innan jag återgår till soffsängen. Imorgon åker vi hem till skogen igen. Jag gillar inte stan men slipper jag t-banan, för mycket folk och asfalt så går det ändå bra. Kul att vara med Matte. Hoppas hemresan blir lugn.

Tass & kram
/Vildhunden i stan


Kommentarer
Postat av: Kennelmamman

åhhh, nu blir jag nostalgisk när jag läser om er Stockholmsvistelse...uppfödd på Kungsholmen och uppvuxen i Vällingby - ja, även om ni nu varit mest i Hässelbystrand så har man varit mycket där också!

Och, varje vintervårtid så fick men en friluftsdag...på Hellasgården där det skidades friskt i spåren!

Men, jag förstår dig Lakrits - ingen höjdare med tunnelbanan om man är fyrbening, men ni är väl snart hemma igen kan jag tänka mig.



Ta väl hand om matte och lycka till med allt spårande på hemmaplan!



Tasskramar från oss,

kennelmamman

2010-10-04 @ 17:18:14
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0