Revinge i höstsol

Det blev skön hemmakväll igår och sovmorgon imorse. Sedan den obligatoriska turen runt sjön, därefter lite fix hemma och sedan packade Matte bilen för en tur till tippen. Men ryggsäcken fanns också med och jag räknade ut att den sannolikt inte skulle slängas på tippen utan vi skulle åka och spåra sedan :-)

Och minsann, efter tippen bar det av till Revinge där vi mötte upp Zico och Helene. De var ute och gick på grusvägen när vi kom körade och Zico ville gärna åka med bilen men när han och hans Matte skulle hoppa in i framsätet var det rena cirkusen. Zico var inte alls van vid framsätesåkning. Det gör jag så gott som dagligen!

Ett väldans trevligt och långt spår fick jag. Fast jag blev allt lite ställd när jag plötsligt hittade en rådjusskank mitt i spåret samt lite andra rådjursdelar. Det var ju Helene jag skulle spåra och inte Bambi?! Men det var visst en stackars Bambi som gått under därute på fältet. Längre fram var väldigt levande bambisar som sprang nästan i spåret men jag ignorerade dem!

Efter mitt spår var det Zicos tur. Även där gick det utmärkt så våra Mattar var väldigt nöjda med våra spårinsatser. Efter avslutat arbete blev det en fin runda med lite visning av landmärken på Revinge. Det är viktigt att veta var saker ligger. Det finns många roliga namn på platser ute på Revinge, tex Flaggstångshöjden, "Huset som inte finns", Prästaskogen med flera.

Vi fick verkligen se Revinge från sin allra bästa sida med höstfärger och strålande solsken, alldeles underbart svalt och skönt och svag lite kylig vind. Matte hade såklart glömt kameran :-( men Helene var bättre utrustad och tog lite bilder på mig och Zico som förhoppningsvis kommer på mailen sedan.

Rätt nöjd var jag när vi kom hem igen till Solgläntan. Fast så satte Matte igång med att städa och så var friden ett minne blott. Jag ska dansa krigsdans när Snabeldraken ger upp andan (vilket nog sker inom en inte alltför avlägsen framtid lät det som idag). Så har Matte mage att önska sig en ny dammsugare i julklapp!!! Helt vansinnigt ju. Lite skit gör väl ingen skada. Gromp.

Nu har vi grillat korvar på Dagis och är åter i hemmets lugna vrå. Imorgon hemma på dagen, sedan jobbar Matte natten. Varannan natt ska jag vara på Nattis men så är Matte ledig på dagarna istället och det är ju kul, då kan vi hinna träna lite och göra sista fixet i trädgården innan vintern.

Natti-natti o hoppas alla har det varmt och skönt inne när frosten lägger sig utomhus!
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Härlig tur ni fick på Revinge, spår & kultur på en och samma gång och med i underbart väder (lite kallt dock)!



Är allt lite avis på era brasor ni kan tända inomhus och därmed få det så varmt och mysigt och t o m kunna grilla korv :-(



Ha en fortsatt bra söndag och hoppas du & matte får mysiga dagar tillsammans.



Kramizar



2010-10-17 @ 12:12:34
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0