Bilstrejk

I fredags började bilen bete sig lite konstigt. Hon startade inte på kommando, något en bil absolut måste göra. Hon startade bara ibland. Inte bra. Igår morse var det helt kört att få igång henne. Vidhusse tillkallades med bil men inte ens med starthjälp gick det. Dock kom hon igång när Matte knuffade bil+Vildhusse nerför backen. Matte och Vildhusse har kommit fram till att det nog är startmotorn som pajat. Tradigt. Utan startmotor inga roliga bilturer :( Nu måste lilla bilen till verkstaden och det får blir imorgon bitti.

Idag var det allt lite svalare och mindre fuktigt. Det tycker jag är skönt. Jag till och med föreslog en längre runda än Matte först tänkt och det har inte hänt på länge. Ja, lite piggare har jag allt varit idag!

Ikväll fick vi besök av Dagismatte och Vildhusse som käkade middag här. Men nu har dom travat hem till sitt och nu ska jag natta mig.

Ett par lediga dagar till har Matte. Torsdag ska hon tillbaka till jobbet. Håll tummar o tassar att bilen är fixad tills dess!

Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Elliot

Ussss,inte bra med bilen...hur har det gått?

Å du nu e de bara lite mer än en vecka till,sen kan vi leka igen,hurra!Ja gla!!!

2011-08-29 @ 20:54:17
Postat av: Wallander

Nämen är Lovis nu oxå "sjuker"... hoppas reperatören lyckats bota henne snabbt.



Idag har MOR börjat arbeta, skönt att du får ha din matte hemma ytterligare ett par dagar!



Vi ses imorgon, jag får förmodligen lov att följa med!



Kram

2011-08-29 @ 23:19:41
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0