Dumma fästingar

Min veterinär ringde Matte i morse och berättade att mina prover jag tog för knappt två veckor sedan visar att jag är infekterad igen med fästingbakterier. Usch och fy. Jag som känner mig rätt piggelin och så är man inte riktigt kry ändå. Taskigt läge för nu måste jag äta piller i tre veckor. Örk. Men jag får dom förvisso inbakade i leverpastej. Nåväl, trots detta dystra besked så fick jag gå spåret som Matte hade lagt ut till mig igår kväll. Det var inte särskilt långt så jag överansträngde mig inte direkt. Men jag hittade gula små svampar till Matte som hon blev väldigt glad över. Kantareller heter dom visst. Spåret gíck bra, klöven hittades och jag fick min efterlängtade kycklingportion. Mums!

Resten av dagen har det målats, gräset har klippts av Vildhusses otäcka monstermaskin. Jag lägger mig i vägen för maskinen så han måste stanna och vänta och så flyttar jag mig jättelångsamt :)

Ikväll fick Matte ge sig ut på shoppingtur, bla apoteket och medicin till mig men även shopping inför Bastuddenturen samt Jula och tillbehör till huset. Jag tillbringade då kvällen hos Dagismatte och Vildhusse istället för att ha det trist i bilen.

Nu är det sängen nästa och uppladdning inför Bastuddenturen som tack och lov inte blev inställd på grund av min hälsa utan Matte säger att jag ändå går och vilar mig när jag trött. Nu blir det ingen rapport förrän vi kommer hem från Bastudden tror jag bestämt. Matte och jag tar inte med dator men det kan ju hända att Helene har med sin och att vi kan låna lite, vi får se.

Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Flocken på Onsala...

Örk...säger vi med - fästingar är en plåga som inte är det minsta trevlig! Skönt att du verkar pigger iaf - ha det nu så jättebra på Bastudden. Höll på att skriva bastuudden, men det kändes fel...he,he! Tassarna är för stora för att klara de här små grunkerna på datorn som man skriver med..ha det jättebra!

Flocken

2011-08-11 @ 18:36:14
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0