Händelserika dagar

Ja det har minsann varit fullt upp senaste dagarna. Det började i torsdags när vi redan klockan halv nio på morgonen intog Revingefältet tillsammans med Helene, Zico och Lykka. Det var redan rätt stekigt i solen men det blev minsann spår ändå och Helene hade lagt så mycket hon kunde i skuggan av träddungen. Men jag var ändå rätt slut på sista sträckan och nöjd över att spåret inte var sådär jättelångt! Zico fick också ett spår men han blir inte så tagen av värmen som jag. Vi sjöng och skällde ihop precis som vi brukar när vi har bilarna bredvid varandra :0)

Lykka hade minsann vuxit en rejäl bit sedan sist.


Full fart!


Så fint dom går!


Minsann, går hon inte precis i den riktning Helene pekar!!!


Lykkas spårslut.

Efter Revinge tog vi en välbehövlig tur till Tvedörasjön. Tyvärr var där många andra också men vi hittade en pytteliten vik där vi kunde svalka oss i alla fall. Tur för mig annars hade jag smält bort!

Väl hemma igen blev det välbehövlig vila. Men på kvällen tog vi oss en tur till Malmö och gick en lång promenix med Helene och Walle ner till Limhamnsfältet och vattnet. Jag och Walle tog oss ett litet kvällsdopp och sedan blev det korv på vägen tillbaka. Matte höll på att äventyra korven när hon skulle fly från en närgången geting men som tur var klarade korvarna sig och hittade ner i våra hungriga magar.

Igår var det dags för kräftskiva på Dagis med många gäster. Men innan dess fick jag och Elliot oss ett bad i Pude. Jag var kanske lite haig, i alla fall tyckte dom andra det...





Men Elliot hämtade också saker...





Sen åkte vi till Bokskogen och gick en runda som var helt ny för mig! Där var spännande saker...


En bambi som inte var särskilt rädd...

Elliot rullade sig som vanligt i löv och grus och lite extra alldeles innan vi var tillbaka vid bilarna igen. Så blev han så här fin:



På kvällen blev det alltså fest på Dagis med släktingar och vänner. Ja det blev många och det sköngs och pratades väldigt.



När jag hade fått smaka det som var kvar av Mattes lilla kycklinggratäng (Mattes tål inte skaldjur så hon fick specialmat) så gick jag in och nannade i bian tills det var dags att åka hem.

Vi hade nattgäster i lilla stugan samt även besökare inne i huset och så idag kom alla på ett litet besök till Solgläntan för att se hur vi har det. Kul att visa upp sina domäner men skönt när vi blev själv igen och jag kunde vila mig. Fast när Elliot dök upp för en skogstur vid tvåsnåret hade jag hämtat mig och var rätt busig! Men sedan blev det en rejäl vila och mer behövs det så nu går jag och lägger mig! Men jag avslutar med bilder på en vacker solros som har självplanterat sig hos oss på Solgläntan!





Önskar alla en god natt!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus med flock

Oj, så mycket ni har hunnit med :) Och dessutom att gräva en grop och bära sten. Din matte kommer att vara helt slut innan semestern är över.

Ha det gott och hoppas det slutar regna snart - enligt grannen hade det imorse kl. 08:00 kommit 27 mm på ca 12 timmar.

Tass&Kram

Z&L&H

2011-08-07 @ 10:56:17
Postat av: Elliot

Du har verkligen fullspäckade dagar!Tur att du får koppla av lite när jag kommer......NOT! =0)

Haha jag tycker att jag ser jättefin ut på "smutsnosbilden"....äh de tyckte inte matte...

2011-08-07 @ 14:04:54
Postat av: Wallander

Tur ni har semester annars hade ni inte hunnit med alla dessa händelserika dagar med vänner & bekanta :-)



Du haig? Lite fräckt att påstå tycker jag!



Vilken fin solros, förstår att den slagit sig ner hos er... för vem trivs inte där?!



Jag har nu verkligen påbörjat nedräkningen tills vi skall åka iväg tillsammans, skall bli så skönt att komma iväg helt från stan ett par dagar.



Ses på torsdag!



2011-08-08 @ 11:56:58
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0