Restaurangbesök och Syster Yster till Solgläntan

Idag har jag varit med Matte, Dagismatte, Vildhusse och gammelmoster Göta och ätit på restaurang. Eftersom inte fyrbeningar får vara inomhus så satt vi ute och det gick ju bra i det fina vädret. Vi var på Ängavallen, en fin gård mellan Trelleborg och Vellinge. Där serverades mycket god mat. Det var buffé och Matte försåg även mig med läckerheter. Det var olika sorters kött, korvar mm som slank ner. Allt kött är från deras egna glada grisar, kor och får som betar fritt som djur ska.


Vildhusse, Dagismatte, Göta och så jag som nätt och jämt når upp över kanten :)


Här har jag koll på Göta för hon var väldigt givmild mot lilla mig :)

Det var Göta som bjöd på kalaset så det är henne vi tackar för en trevlig söndag eftermiddag. Faktum var att jag för en gångs skull var rätt mätt när det var dags för kvällsmat så jag påminde inte Matte utan vi tog det lite senare än vanligt.

Ikväll har vi sedan hämtat upp Syster Yster på flygplatsen. Hurra! Nu ska hon vara hos oss i dagarna tre och vi ska ta hand om henne på bästa sätt.

Tass & kram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Onsalaborna

Vilken tur Lakrits att du har så förstående 2-beningar i din omgivning - jag hoppas du visade din tacksamhet genom att bjuda på några blöta pussar ;-)

Tasshälsningar från oss alla!

2011-08-22 @ 16:58:27
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Elliot

Det var ju bra att det löste sig så bra med bjudmiddagen! Jag menar nu när de inte var "lämpligt"att jag kunde passa dej som vi hade tänkt :0)

2011-08-23 @ 18:58:29
Postat av: Wallander

Vad mysigt att du fick följa med på restaurangbesök och klart att du fick några smakprov.



SysterYsterMys... helt säkert kommer ni ha 3 underbara dagar tillsammans (som alltid när hon är på besök)!



Imorgon åker vi hem från sommarens andra paradisställe. Det blir tyvärr inget stopp i Hufvudstaden så det blir mycket bilåkande men oxå en hel del stopp på vägen det skall väl gå an.



Ha det bra och hälsa de dina!

2011-08-23 @ 21:44:57
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0