Det lackar mot jul

Dagarna går fort och snart är det bara en vecka kvar till jul. Matte och jag har snart klart alla klappar förutom att de ska slås in också. Ikväll blev det en liten shoppingtur med Dagismatte till Nova Lund. Jag väntade snällt i buren, de var inte borta så länge faktiskt. Jag laddade för en rejäl runda med Beckie i skogen när vi kom hem.

Matte började inte förrän till lunch idag så vi tränade apportering i förmiddags. Matte var överlycklig, hon påstod att jag gjorde de snyggaste apporteringarna hittills i mitt liv. De var tydligen helt perfekta.Snabbt ut, snabbt greppa, snabbt in, runt med gumpen och hålla fast tills Matte tar. Sen klick och godis. Det funkar fint! 

Annars är det svårt att träna på kvällarna pga mörkret. Men till helgen blir det spår och säkert lite annat, har hört ryktas om besök av konstaplarna Wallander och Beck. Sedan är Matte ledig några dagar kring jul även om hon jobbar själva julaftonsnatten och då hoppas jag på lite roligheter.

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0