Framme i storstan

Nu är jag, Matte och Dagismatte framme hos Syster Yster i storstan. Resan gick bra. Vildhusse körde oss till tåget, tåget tog oss till Stockholm och Yster hämtade vid stationen. Helt ok alltså. Sedan har jag fått grillad kyckling och Matte och jag har varit ute och kollat in Hammarbybacken och lite av skogen. Hon hade med sig en liten pannlampa så att vi skulle kunna ge oss ut lite i terrängen där jag kan vara lös. Nu håller vi kväll. Här är mycket ljud som jag tycker är konstiga, är ju van vid att det är tyst hemma på Solgläntan.

Dagismatte har varit snäll och tagit med mina kalenderpaket för de här dagarna. Tur för mig! Matte får öppna sina när hon kommer hem igen. Hon ska på kurs nu i dagarna tre medan jag har det skönt med Dagismatte och Yster på dagarna. Hade såklart varit roligast om Matte varit ledig men nu är det ju inte så. Bara att gilla läget.

Vildhusse är hemma och passar hus. Jag gav honom en chokladask som tröst när han skulle vara själv. Men tiden går fort och snart är det lördag och då kommer vi hem igen!

Tasselikram
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Vad bra att ni är framme och har installerat er och även hunnit med en liten tur på höjden.



Tre dagar går fort, snart är ni hemma i lugna "Svedala" igen.



Hälsa alla!



Kramizar

2011-12-06 @ 21:46:05
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Elliot

Vilken tur att du har en omtänksam Dagismatte som tog med dina dagliga paket!Jag var annars lite orolig för hur det skulle gå med de :)

Igår var adventspaketet svårskalat tyckte jag men det var gott innehåll,jag gillar dom där vegetariska platta sakerna mums!Jag tror nog att din matte är lite nosfiken på sina paket som väntar på kalendern så du får akta så hon inte lånar nåt av dina haha!

Fick lilla Odan följa med till stan?

Vi ses snart

kraaaaaammmmmmm



2011-12-07 @ 10:49:08
Postat av: Lakrits

Odan är sööööt. Grön och glad och greppvänlig. Lilla Odan skulle med men Matte glömde packa ner henne :( Så nu väntar hon i v-rummet på att vi kommer hem igen. Slarvigt. Å andra sidan kanske inte Odan trivs i stan för det gör inte jag :( Längtar hem.

Kraaaaaaaaammmmmm tillbaka

2011-12-07 @ 21:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0