Tomten på Revinge

I söndags drog vi ut på Revinge för spår. Det var en lite kylig morgon med frosten kvar i gräset. Matte knatade ut ett spår till mig rätt så snabbt och sedan gick vi en runda och kikade lite på några hus som är obebodda. När vi kom tillbaka till bilarna hade tomten kommit!


Hejsan Tomten!

Han hade fixat härlig julfika till tvåbeningarna. På den tåliga Landroverns motorhuv värmdes glögg och det dukades upp pepparkakor och lussekatter:



Jag snusade på Tomten och konstaterade att det inte var någon annan än Roland med Roxie. Fast fin var han i tomtedräkt. Och gott var det med fika enligt Matte som snaskade i sig så hon blev både mätt och trött men det var bara till att larva ut i spåret ändå för hennes del efter fikan. Jag tog mig fram utan större bekymmer och fick med mig alla pinnarna tillbaka, utverkade mjukost för varenda och fick min lilla burk med kyckling på slutet. Allt väl alltså. Innan vi tackade för oss hann vi med ett litet uppletande också där jag bärgade fyra stycken små föremål till Matte. Innan vi åkte bytte vi julklappspåsar med Helen, Zico och Lykke. Oj vad vi fick många paket att lägga under granen. Nyfikna är vi nu på allt som gömmer sig där.

Efter Revinge körde vi om Elliot och fiskade upp honom med Matte för en tur i Bokskogen. Härligt att få rasta sig men efter det var jag rejält trött. Att jag fick åka med Matte i bilen medan hon handlade gjorde därför inget. Vi var på Ängavallen och handlade kött och sedan på Ikea. Det sistnämnda var rätt onödigt tycker jag för Matte kom ut efter en timme och såg ut som någon hade kört över henne med en ångvält. Hon pustade, suckade och gnällde om att jag hade haft det mycket bättre i bilen och att det där Ikea är en skräckupplevelse. Dit ska vi tydligen inte igen på väldigt länge.

Igår var det en lugn kväll. Matte skulle läsa men jag tycker mest hon halvsov i soffan och sedan helsov i sängen hos mig. Boken låg fint bredvid...Lite samma tendens ikväll fast jag tror hon har gett upp läsandet helt. Jobbet verkar ha sugit musten ur henne. Det får gå som det går alltså men det brukar ju reda sig för Matte.

Nu är det sängen som gäller i alla fall!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Zico med flock

Hoppas det går bra på tentan, trots avsaknad av pluggande :)

Ja, oj så många klappar vi ska öppna på julafton. Men vi ska nog klara det, vi har ju legat i hårdträning hela december :)

GOD JUL

önskar

ZoLoH

PS. Tack för det fina "Lucia-kortet"!

PS2: Vi hörs angående "mellandagarna"

2011-12-21 @ 12:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0