Ugglan är borta

En sorglig nyhet ikväll. Katten Ugglan är borta. Ugglan bodde hos Elliot och var hans bästa kattkompis. Ugglan är den enda katt i mitt hundliv hittills som jag har hälsat på nos mot nos. Hon var liksom ingen man var drog pennor med Ugglan, hon visste vad hon ville och hon verkade inte precis förskrämd när jag och Elliot härjade. Det fanns inte i hennes värld att hon skulle bli rädd. Jag tyckte det kändes rätt fräckt att nosa på henne! Alla andra katter springer iväg när jag kommer men inte hon!

Men Ugglan var väldigt gammal och hastigt blev hon sämre så hon fick somna in idag. Så väldigt ledsamt. För nu har Elliot inte sin kompis längre hemma och jag har ingen Ugglan att spana på när jag är där och ingen kattmat finns det längre att äta upp. Så himla trist.

Ugglan har det bra men hon är sörjd och saknad. Jag skickar tröstande Lakritspussar till Elliot och hans flock!


Kommentarer
Postat av: Medicinyogapinnen

Oj vad sorgligt. Jag blir helt tårögd när jag läser. Hoppas Elliot får en ny "Ugglekompis" så småningom så han inte känner sig ensam. Livets gång såklart att åldern tar ut sin rätt men jag tänker på er! Kramar

2011-01-19 @ 18:13:56
Postat av: Elliot

Tack för att min lilla katt fick vara med här på ett hörn.Det skulle hon blivit stolt över.

Min katt älskade hundar för hon träffade bar snälla när hon fanns hos oss.

Matte tyckte att det kändes lite ledsamt när jag gick runt o kollade vart hon o hennes saker tagit vägen.Å i går kväll när matte jobbade så var jag helt ensam hemma för första gången i mitt liv....det var allt lite tyst =(

Det står en så där Orkidé-blomma i fönsterkarmen där bredvid brukarde Ugglan alltid ligga.Den har sett trist ut och inte blommat sen förra sommaren.Men den slog ut med en stor vit blomma i natt.....min matte o jag är säker på att det var en hälsning från vår älskade lilla katt.

2011-01-19 @ 18:29:47
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad fint skrivit!



Vi säger: Stackars lille brorsan och hans familj som inte längre får ha sin lilla Ugglan omkring sig.



Men vem vet... snart kanske en liten ny kissemisse flyttar in.



2011-01-19 @ 23:01:31
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Medicinyogapinnen

Det är klart att orkidéblomman var en hälsning från Ugglan.

2011-01-20 @ 23:07:35
Postat av: Pederbenedicte

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2011-09-08 @ 10:19:14
URL: http://pederbenedicte.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0