Mysiga sommarkvällar

Så mysigt det är med soliga sommarkvällar med bad och bus! I tisdags kväll drog vi till Yddingen med Zico, Lykka och Helene. Hon växer så det knakar lilla prinsessan av Hjärup!


Var det vankas godis har hon lärt sig redan!


Full fräs! Zico först, sen Lykka och jag står och väntar.

Det blev inga badbilder från den turen för det visade sig när vi kom till scoutgården och bryggan att där var ganska kladdigt och igenvuxet så det blev inte så mycket bad. Dessutom funkade det inte att vi var på bryggan för Zico sprang ner Lykka i vattnet. Men det verkade hon tåla. Efter en stund gick vi dock tillbaka och körde till den riktiga badplatsen istället där vi plurrade lite mer. Tyvärr glömde Matte en av mina leksaker på första stället och vi var där igår men hittade den inte :( Så nu har hon fått beställa en ny som vi hoppas kommer snart!

Igår var vi med Elliot först på Revinge och bussprang och sedan i Tvedöra. Men vi var varma redan på Revinge och Elliot trodde nog inte det skulle bli mer bad så han provade lyckan i en pöl...




Jag avstod just det badet. Och det blev ju riktigt bad sen i Tvedöra sjön som är så fin så fin!


Hoppeti hoppeti hopp


Här kommer jag med min fyr!



Här var jag lite haig och snodde den som Elliot skulle ha också...


Ann & jag i den vackra kvällsolen!


Stora vågor blir det när jag simmar det fortaste jag kan!


Bästisar!

Efter badet åkte vi hem till Elliots och åt och hade myskväll. Jag försökte bekanta mig med Salsa också, Elliots katt men tyckte Matte var lite fånig som var efter mig hela tiden. Fast den där lilla fräckisen kom studsandes när jag gnagde ben, vet inte om hon trodde jag var Elliot. Jag gormade lite för att låta farlig men tyvärr blev hon nog inte jätteimponerad...

Ikväll har vi hemmamys...



I skuggan vid hortensian...


Sommarflicka!

En tidig kväll blir det nog också så Matte kommer upp i tid imorgon vilket hon har haft svårt med de sista dagarna!

Tass & kram
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Elliot

Javisst är "vår"sjö jättefin!Tur har vi oxå för det mesta och får en fin plats för oss själva =0)

Förresten stod det om sjön i tidningen i morse,men det handlade om den andra sidan asså människosidan tvärs över...

Tycker att det är lite taskigt att visa "gyttjebadsbilder"BARA PÅ MEJ!!Jo,förvisso missade du just den där pölen men vad jag minns så hittade du en annan lite senare lr hur?

Sen skulle jag oxå bara säja att jag tycker att du är så himla gullig på de två nedre fotona =)

puss&kram E

2011-07-07 @ 21:23:23
Postat av: Lakkan

Vilka anklagelser alltså! Det finns inga bevis för att jag skulle ha gjort något så ofint :D

Ja, Matte läste också i tidningen. Inte är det vi fyrbeningar som skräpar ner inte!

Tack för kompelimangen!

2011-07-07 @ 22:28:20
Postat av: Helene

Nu måste jag protestera. Det är inte ER sjö. Jag var där först ..... närmare bestämt 1993 ... fast då förståss utan Zico och Lykka. Då var det Nelson som var kungen i Tvedörasjön. .... och vi har aldrig lämnat varken ölburkar eller annat skit efter oss.

Tass&Kram

2011-07-07 @ 23:14:34
Postat av: Lakkan

Jag tycker det kan vara allas sjö :D Vi är glada att det är fritt fram för fyrbeningar och hoppas alla sköter sig där så vi får vara kvar!



Vi tror inte precis det är hundägare som lämnar skit efter sig... kanske mer "grillgäster"...



Vi tar gärna en tur med er också Zico, Lykka o Helene till denna fina "pöl"!



Tasselikram

2011-07-07 @ 23:55:05
Postat av: Elliot

matte säjer att hon oxå var där innan"min tid"men inte förrän 1996 å då med en annan tossig flatte(mattes ord grrr)Men när vi är där....ja då är det "VÅR"sjö!så de så!=0)

2011-07-08 @ 15:13:30
Postat av: Wallander

Vädret skiftar verkligen just nu... men oavsett så är det så härligt att bada och ha kul med polarna. Sedan om man badar här eller där är väl skit samma... bad som bad!



Vi visste knappt vad Tvedöra var fram tills för några månader sedan. Men nu vet vi och skall faktiskt dit en tur imorgon.



Sedan laddar vi för att du & matte skall komma in till oss och att vi skall få testa Korvhusets korvar :-)

2011-07-08 @ 22:05:17
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0