Nästan värmeslag

Ojojoj vad det har varit varma dagar (och nätter). Jag har hållit på att smälta bort till en liten Lakritsfläck. Tack och lov har jag badat mycket men så fort man torkar det minsta lilla blir man ju för varm igen. Matte har rensat en massa rabatter och dom som är i skuggan är väldigt sköna att ligga i.


Lilla jag i rabatten innan rensning. 

Om man sen tröttnar på att ligga där kan man trippa in till sängen. Lite jord och grus kan då slinka med men det bjuder jag på!

Igår kom Elliot på en svängom i skogen. Vi badade i Ekholmssjön. Vi passade också på att träna på hopp i och ur båt. Vi ska nämligen ut på sjön jag och Elliot en dag när det är vindstilla och fint.


Lilla jag i båten. Elliot hann vi inte fånga på bild.

Igår kväll blev det sista middagen med besökarna från Stockholm. Jag tycker det där sällskapet som Mattes syrra hade med verkade vara en rätt trevlig prick. Han busade lite med mig fast det varade rent för kort ändå. Dom verkade nöjda med inackorderingen i gäststugan. I eftermiddags åkte dom hem igen till storstan (usch). Jag tycker alltid det är trist när folk åker. Mycket roligare när dom kommer!

Ikväll var vi iväg på tävling hos Landskrona BK. Måste säga att deras klubbstuga vid Saxstorpsdammarna ligger bra till när det är varmt. Bad var ju tvunget. Jag blev upplivad av att se famlijen Lindeblad där. Faktum är att det var största behållningen av kvällen, och så korven som jag fick också. Bäst var såklart att träffa Walle som verkade rätt pigg ändå.

Om vi ska summera tävlingen så var platsen rätt jobbig för en annan hund lät jättemycket och en flyttade sig och jag saknade Matte. Men jag låg, jag gnällde till bara en gång och då var tiden nästan ute och så snusade jag lite för att glömma bort att jag tyckte det var jobbigt. Fast mest låg jag så här fint och stilla:



Men Matte var ändå nöjd för det var så stökigt. Resten av programmet gick varierande bra Jag känner mig lite betryckt av stämningen på tävling och så är Matte lite konstig och så är där många nya hundar och människor och jag blir lite osäker och låg. Vi skrapade bara ihop till ett 3e pris men vi hade rätt roligt ändå och det är ju huvudsaken :) Vi har ett andrapris sedan tidigare som vi inte berättat om när vi varit iväg och tävlat på egen hand/tass. Så det är väl bara att kämpa vidare!


Klara med programmet och på väg ut!

Innan vi åkte hem fick jag och grabbarna ta en runda tillsammans. Mysigt! När vi kom hem brakade åskvädret löst över skogen och vi fick rusa in i huset för himlen liksom öppnade sig. Nu är jag en trött liten Lakrits och ska natta mig! Matte  har nattajoursvecka nu med start imorgon och sedan varannan natt så det blir Nattis för mig då.

Tack för trevligt sällskap och fotografering till familjen Lindeblad säger jag och Matte!  

Tjingeling!
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Elliot

jag tycker att du är duktig ändå,din Lakritsplutt!Tror att det är din matte som förstör tävlandet haha!!

Va roligt att du fick träffa Walle med flock!!Oj vad han måste ha blivit glad =)Han har säkert längtat att ta en sväng tillsammans.

Visst var det ett härligt regn-och åskväder igår kväll?Klart synd om dom som är rädda för åskan...de e inte ja tra la la....

2011-06-07 @ 11:54:29
Postat av: Wallander

OM jag blev glad igår när jag fick följa med... det var bara förnamnet! Det var så skönt att jag oxå fick ta mig ett dopp, vet har sagt att jag nu får leva som vanligt och själv känna var gränsen går. Jag kan säga att gränsen igår gick först när jag kom hem, då var jag en slagen men lycklig kille.



Vi höll verkligen tummarna för dig/er igår... men det lilla som saknas till 1:a priset tycker jag att vi ser till att slipa på tillsammans under sommaren. Jag skall försöka putta över lite trygghet till dig på platsliggningen. Jag & brorsan tackar för korven... den satt riktigt gott i lilla magen :-)



Nu drar morsan & lillmatte iväg till Turkiet... men en korvarunda fredag nästa vecka kanske kan passa? Mattarna våra kan höras på torsdagen.



Sköt om er nu... och ta det lugnt med brorsan Elliot, båtar kan vara lite läskiga i början!



Pusspuss

2011-06-07 @ 13:42:24
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Medicinyogapinnen

Tack för besöket. Det var jätteroligt att träffas. Roligt att du gillar mitt sällskap. Ni får säkert möjlighet att ses igen framöver. Puss!

2011-06-07 @ 19:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0