Lilla Lykka i Lakritsskogen

Igår var jag på veterinärbesök och kanske har jag blivit smittad av fästinginfektion igen :( Inget kul alls. Fast jag har gått ner ett halvt kilo till, lite positivt i alla fall. Igår blev Matte också kommenderad till nattjobb fast hon egentligen var ledig. Lite tillskott i kassan men mycket slit.

En trevlig sak hände idag och det var att Zico och Lykka med Matte Helene kom på besök i eftermiddags. Lykka är en pigg liten krabat och vi hade rätt kul. Jag lärde henne att gräva under cypressen och bada i sjön. Hon lärde sig snabbt!

Här kommer lite bilder...



Lilla Lykka!


Lykka och storebrorsan Zico på upptäcksfärd!


Full fräs på den lilla!



Bad!


Lykka har spanat in vår nyrenoverade gäststuga. Men steget ner från verandan blev stort, det gällde att ta sats!


Jag efter grävlektionen med Lykka. Härligt med jord!


Zico vilar sig under äppleträdet!


Lykka spanar ut över hästhagen!

Så småningom åkte besökarna hem. Jag försökte visa Lakritsskogen och mig själv från bästa sidan så jag hoppas hon vill komma tillbaka. Zico blev av med sin leksak vid sjön men den ska jag leta upp imorgon!

Nu börjar det bli dags för en välbehövlig natts sömn för både mig och Matte!

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Roger O Beckie

Härliga bilder!

Ser ut att vara en riktig hel dag för lilla lykka.

Trötta och nöjda ifrån en hel dags träning.

Beckie med husse!!

2011-06-19 @ 01:01:04
Postat av: Zico-Bus och Lykka

Tack för att vi fick gästa Lakritsskogen! Den är allt väldigt fin och att vattnet luktar lite sumpigt, tycker inte vi gör något ... tvärtom :)

Lykka sov som en stock i flera timmar efter vi hade kommit hem igen.

Ha en bra vecka

Tass&Kram

2011-06-19 @ 14:58:39
Postat av: Wallander

Vad mysigt med besök & vem kan inte gilla Lakritsskogen?!



Måste igen säga, vilket lyft med gäststugan :-)



Ses snart!

2011-06-19 @ 16:33:20
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Zico

Hej,

Det är inte så viktigt med min kong. Jag har massor av bollar och kongar och när de tar slut så köper matte så gärna en ny :D

Tass&Kram

Zico-Bus

2011-06-20 @ 14:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0