Tur med vädret

Ja det har allt varit lite växlande väder. Fast skönt tycker jag att det inte är så hysteriskt varmt. Igår hade vi allt tur med vädret också för jag var med Elliot vid Tvedörasjön och plurrade och vi hade himla kul där. Sedan gick vi på "Sopan" på vägen hem. Det är en gammal soptipp som ligger vid Rögle dammar och där kan man promenixa en liten runda. Alltid kul att spana in nya ställen tycker jag! När vi sedan rullade in på Elliots gata igen så börjad det regna rätt ordentligt. Anns tvätt blev blöt :0( Jag och Elliot busade i uterummet och så spanade jag in katten också innan vi åkte hem efter en rolig kväll.

Lite besked angående hälsan. Veterinären kunde inte riktigt bestämma sig för om jag skulle ha behandling eller inte. Jag har nämligen tecken på lite infektion från fästing fast inte så höga halter. Men en liten kur med piller ska jag allt få ändå! Jaja, det ska jag nog kunna klara ut.

En påse godsaker från djuraffären (Morrhoppan) landade hemma i hallen. Där var nya kycklingtuggisar som var väldigt mumsiga, jag tiggde till mig prov ikväll :0)

Imorgon är det Midsommarafton men Matte ska jobba så det blir Nattis för mig. Dagismatte och Vildhusse ska säkert äta lite nam-man som jag kan tigga till mig av. Men sedan på lördag kommer nog familjen Lindeblad på besök, det ser vi fram emot!

Matte är trötter efter fyra tidiga morgnar, sena kvällar och alltså för lite sömn. Fast jag tycker hon var tröttare innan, sedan piggnare hon till igen som vanligt när det börjar ticka mot natt. Ingen ordning på henne alltså!

Natti-natti
/Lakkan


Kommentarer
Postat av: Wallander

Ja vädret är rejält skiftande, kan vara jättefint när man ger sig ut och så plötsligt blir det mörkt på himlen och så kommer det inte så lite regn... men men man torkar igen som tur är.



Kul att ni hade turen med er på hela er runda. Synd om Anns tävtt dock :-(



Hoppas nu att din lilla kureringskur gör att du blir av med fästinginfektionen fortare än kvickt.



Lite tjaskigt att morsan din måste jobba, men klirr i kassan är inte helt fel heller. Men du är ju rätt van nu och strax efter du vaknat imorgon så är matte hemma hos dig igen. Hoppas du får mumsa i dig lite extra gott ikväll... det hoppas jag & brorsan på!



Sedan ser vi framemot mrgondagskvällen då vi skall få träffa er :-)



Pusselipuss

2011-06-24 @ 11:36:24
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Elliot

Oj vad roligt vi hade på badturen i Tvedöra!Önskar nästan att det aldrig skulle ta slut faktiskt!Å du Lakkan blir alltid så busig o snabb på nya rundor haha!

Och det var ganska mysigt att busa lite i uterummet o äta godisar =)

Puss o kram till dej,din matte o till Walle&Beck

2011-06-24 @ 15:37:04
Postat av: Elliot

eh....glömde att säja att Lakkan du spanade mer in kattens MAT än själva katten hihi!

Ja du tittade faktiskt så mycket på maten att den helt försvann =0)

2011-06-24 @ 15:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0