Det blir inte alltid som man tänkt

Vi åkte hem från Stockholm igår vid elvatiden. Helgen var redan planerad. Lördagsmys, skön sömn i egna sängen och sedan spårträning på Revinge idag. Men det blir inte alltid som man tänkt. Matte blev inkommenderad till att jobba kväll och natt. Tvi vad hon var moloken. Och superstressigt blev det också. Jag var trött av resan och sov gott på Nattis men Matte fick inte sova en sekund och var rent mör när hon kom hem. Hon var så trött så hon vågade inte köra till Revinge. Men jag var inte lottlös för lite senare på dagen fick jag ett långt och fint spår på fältet. Det gick jättebra trots rätt mycket vind. Sen har vi gått flera sköna promenader och gjort lite småsaker hemmavid. Lugn dag alltså. Tyvärr är ju helgen nu redan slut :( Men vi har åtminstone träning hos Lisa sent imorgon eftermiddag. Lite plåster på såren efter helgens härjningar i alla fall.

Skönt att vara hemma annars och kolla till sina domäner. Allt lugnt här i skogen. Fast ekorrarna kalasar vid fågelbordet. Matte tycker korrarna är gulliga. I Min värld är de bara retsamma. Nåväl, så länge hjortarna håller sig utanför tomten är jag ändå rätt nöjd.

Vi saknar såklart Syster Yster men vi hoppas hon kommer ner en sväng framöver till Skåne när det blir läge för det.

Nu ska jag och Matte få en välbehövlig nattvila tillsammans!

Tass & kram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Wallander

Välkomna hem igen!

Ibland blir det verkligen ändrade planer och då får man bara gilla läget.



Hoppas lektionen hos Lisa idag blev kul & lärorik!

2011-03-07 @ 21:04:47
URL: http://stadsflattarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0