Ugglan har tystnat

Under lång tid har en mäktig uggla hållit konsert för oss om nätterna. Nu har den tystnat. Det är ett dåligt tecken om en svår tid som ligger framför oss.

Ikväll var vi hos Mattes bror Linus för att fira hans f-dag lite försenat men också för att heja på Syster Yster i tv. Jag blev så glad när jag hörde hennes härliga stämma ljuda ut den annars så skräniga tvn. Men folk är väl fulla o galna därute i detta avlånga land för dom kunde inte rösta ordentligt. Fy fabian. Nu är vi hemma på Solgläntan igen. Någon tv kommer inte in i detta hus, det är jag och Matte rörande överens om. Nu vill vi naturligtvis har hit vår kära Yster med första stridsflygplan som kan lyfta från den otäcka storstan. Jag anser att hon har hållits fången där alldeles för länge.

Återstår att se om ugglan förbarmar sig över världen och låter sitt skriande ljuda genom natten eller om den har tystnat för gott. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0