Kennelträff

I fredags drog vi till Onsala för att vara med på kennelträff och kurs med instruktör Anna-Lena Went. För att vi skulle slippa stiga upp "miss i nassen" och för att vi skulle hinna ha det mysigt och umgås lite med flocken Selander såg vi till att komma fram redan på eftermiddagen. Det blev ett kärt återseende för mig att träffa kennelmamma och pappa, Renée och Ted. Jag känner igen deras röster bland tusen andra!

Vi drog iväg till en fin skog nästan direkt där vi alla fick springa och bekanta oss. Som vanligt blev det lite tjafs mellan mig och syrran Vicka. Inte lätt med syskon alltid. Men efter en stund gick allt bra. Mejra och Tilda var inga problem och självklart inte Mamsen Sella heller. Hon är ju bara coolast! Jag diggar Mamsen, jag vill va som duuuuu....



Finaste Mamsen!

På kvällen bjöds Matte på middag och jag fick ligga i bilen. Fast det kunde varit värre, bilen var installerad i ett varmt garage med belysning och radio på. Dessutom kom Matte ut i "halvlek" och bjöd mig på ugnsgratinerad pasta och lax. Inte alls illa, tack Renée och Ted som tänkte på min hungriga mage :)

På natten sov vi gott i det fina huset vi fick låna. Superbra och vi fick båda plats i sängen också.

I lördags blev det ändå uppstigning ganska tidigt för mat och rastning innan det var kurssamling. Åtta stycken ekipage var vi och så "instruktör'n" Anna-Lena


Anna-Lena (foto Renée)

Mamma Sella var också med en stund för att alla skulle få hälsa på och beundra henne.


Mamma Sella

Kursens tema var dirigering. Det var rätt kallt och blåsigt men ändå glada miner:


Matte och Gunilla. (Foto Renée)

Jag fick jobba en hel del:


Fin fart. Foto Renée


Lik Mamsen här tror jag :) Foto Renée


Lakrits specialare "cigarren". Foto Renée


Stilstudie i ett rakt skick när jag springer iväg! Foto Renée


Inget fel på leveranserna. Foto Renée


Men OJ vad man blir trött av att vara på kurs!!!

Efter en trevlig och givande dag tackade vi för oss och begav oss hemåt. Hoppas det inte dröjer så lång tid tills nästa gång vi ses. Härligt att vi fick träffa Mamsen som är så pigg. En stor påse blodpuddingspluttaroch kexhjärtan fick hon för hon fyller ju snart 12 år! Tusen tack till familjen Selander för er gästfrihet. Alltid lika roligt att hälsa på er!

Natten till igår var vi rätt möra och sov djupt. Igår var det dags för Matte att förbereda sig för nattjobb igen. Segt tyckte hon men det gick. Jag var hos Vildhusse och allt gick bra. Vi promenixade, åt (ganska mycket :) och hade det fint. I morse kom Matte och det blev sång och glädjestund.

Ett par besök hos Dagismatte har vi också hunnit med och ikväll fick jag också träffa henne. Hon är uppe och går en del men när hon skulle ner och träffa mig fick hon åka stol. Det gick fint och jag var så glad att se henne. Vi hoppas så att Dagismatte får komma hem till påsken. Bäst vi kollar till henne dagligen så att hon sköter träningen!

Nu är det sängen som gäller. Vi är allt ganska trötta båda två.

Tass & kram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Kennelmamman m flock

TACK själva...det var så roligt att ha er på besök och ni är sååå duktiga - det finns inget att anmärka på! Jag håller med om att det inte får dröja lika länge till nästa gång.



Hoppas att Dagismatte mår bättre och att allt snart blir som vanligt igen på Björkgläntan och dess omgivningar!



Tassar & kramar från oss alla!

2012-04-03 @ 17:28:40
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Medicinyogapinnen

Jag pratade med Dagismatte senaste i eftermiddags och hon verkade "heltaggad" när det gällde träningen. Skulle öva trappa imorgon. Så hon kommer nog hem till påsk. :-)

2012-04-03 @ 21:04:18
Postat av: Elliot

Vilken toppenutflykt du o din matte kom på!Klart att du skötte dej bra =)

Man förstår vart din gulliga nog kommer ifrån när man ser din mamma!

2012-04-04 @ 14:46:43
Postat av: Lykke

Tusen tack för alla presenter!

Zico tänkte lägga beslag på kanindummien, så den hamnade på hatthyllan :( Mycket fin ... matte säger att jag ska få hämta den många gånger ... utan konkurrens från en olydig 10-åring :D

Grejorna med kvittra, kvittrade ungefär 3 gånger ... sen slutade dom .... det hade nog en riktig fågel också gjort:) Skillnaden är att dessa är kuliga utan kvitter :)

Och sist men inte minst .... tack Lakkan för alla "busrundor" bland vatten och löv <3

Tass&Kram

Lykke

.... och flocken

2012-04-04 @ 20:54:02
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Förstår att ni var nöjda efter den helgen! Så kul att få träffa mamsen, syrran & kennelmamma & kennelpappa!

2012-04-07 @ 22:01:09
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0