Veckan som gått...

Det var varit lite trögt med uppdateringarna i veckan. Både jag och Matte har känt av tidiga morgnar och vanliga jobbtider. Jag har nog varit tröttast av alla faktiskt. När jag har kommit till Dagis på morgonen har jag bara slocknat direkt och sovit i min biabädd en bra stund innan frukost. Efter maten sedan sover jag vidare tills det är dags för förmdidagstur.
 
Men trots jobb och morgontrötthet har vi hunnit med lite roligheter! I måndags var vi med Elliot och Ann vid Yddingen och badade på kvällen. Det var extremt varmt och vi var alldeles överhettade när vi äntligen kom ner till sjön. Vattnet var rätt grumligt och Matte och Ann klagade högljutt över att det stank död fisk, vilket ju var sant men så illa tyckte inte jag det luktade.
 
Svalkande simtag.
 
Varje gång vi har varit vid sjön i sommar har en båt legat på svaj i viken. Vi undrar varför den ligger där och ser övergiven ut. En fin liten båt tycker vi det är i alla fall.
 
 
I tisdags och onsdags kväll var det ganska lugnt. Ja, onsdagen kom ju inte Matte förrän halv åtta så det kunde inte bli så mycket den kvällen mer än vanlig runda.
 
I torsdags kväll kom Wallander, Beck, Helene och Anders på besök. Så roligt eftersom det är väldigt länge sedan grabbarna var ute hos oss. Detta på grund av Walles problem med nos och behandlingar innan i sommar. Men nu märktes inget av detta, han var glad och pigg och vi gick en hyfsad runda tillsammans och hann med ett dopp i dammen vid Holmeja på vägen.
 
Plaskbild.
 
Efter promenad blev det fika hemma på Solgläntan. Både Walle och Beck åt äpplen och då tänkte jag att jag inte skulle vara sämre!
 
Nja....finns godare saker att äta...
 
Igår kväll var vi bara hemma. Idag också fast tyvärr ska Matte iväg och jobba i natt så det blir Dagis för mig men där ska vi visst grilla korv och det ser jag fram emot.
 
Hittade förresten lite roliga bilder i kameran när jag nu laddade upp foton. Jag och Elliot var på Revinge för ett tag sedan och då inspekterade vi storkboet på taket till en lada! Ja, vi inspekterade från marken såklart för flyga är inte vår starka sida precis.
 
 
 
 
Sedan måste jag också visa några bilder på Mattes solrosodling. Hon samlade ju ihop allt skräp som blev efter fåglarna i våras och strödde ut i all mullvadsjord som hon hade samlat ihop. Och titta som det blev:
 
Istället för den fula granhäcken som fanns där förr har vi nu en solroshäck!
 
Knoppeliknopp!
 
Utslagen och massor med insekter kalasar!
 
Nu ska vi snart ut på en ordentlig promenix och sedan är det dags för Matte att börja göra sig i ordning för jobbet!
 
Tjingeling!
/Lakkan
 

Kommentarer
Postat av: Zico-Bus med flock

Det låter som om du haft en helt okey vecka :) Jag har tagit det lugnt, speciellt de första dagarna då det var upp emot 30 grader!
Men vet du vad jag har gjort idag!? Jag har spårat .... yipppiii! Bara 300 m, men ändå. Jag blev väldigt andfådd, trots att matte gjorde vad hon kunde för att få mig att gå lugnt, men ROLIGT var det.
Tass & Kram
ZoLoH
PS. Vilka fina solrosor :)

2012-08-25 @ 16:01:24
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Tack för i torsdags... som ALLTID trevligt!
Underbart med ALLA solrosor... din matte kan fixa fint hon :-)

Bara en vecka kvar på semester hos oss, sen är det som vanligt hos oss oxå igen :-(

Kram på er!

2012-08-26 @ 21:42:08
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Renée

Så fina bilder fast ni är mitt uppe i allt jobb och som härlig avslutning er fina solrosodling - vilka fina växter!
Kramisar

2012-08-30 @ 19:56:29
URL: http://www.concurro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0