Tossigheter

Det har varit lite tossigheter i veckan som gått. Den nya fina bilen har krånglat, nyckeln krånglar och därmed startspärr som gör att bilen....just det, kan inte startas! Matte fick hjälp av Beckies husse Roger i flera timmar men det gick ändå inte att lösa så bilen fick bärgas till Toyota i Lund där en ny nyckel nu för inväntas från Tyskland. Sicket elände! Men allra tokigast är ju att Matte har insett att bilen är alldeles för stor för oss två så nu måste hon göra sig av med den igen. Jösses. Jag hade ju rätt från början och Matte har sagt det många gånger nu att den dagen vi ska skaffa en annan bil så ska jag få provsitta, åka och godkänna så blir det säkert mycket bättre. Vi ska inte heller ha någon jeep för det är besvärligt för mig utan en vanlig trevlig bil. Vår gamla bil är en sådan, alltså vanlig trevlig och inte alls med en massa tekniska finesser som kan krångla. Alltså kör vi nu vår gamla fina bil igen och jag är helnöjd. Matte är inte fullt lika nöjd över sitt impulsiva bilköp men hon vill nu bara att allt ska ordna sig. Förhoppningsvis köper firman tillbaka bilen dock med viss förlust för Matte. Hon suckar och säger att hon ska hålla sig till sina husprojekt för där kan hon inte stolla iväg lika lätt och hitta på saker hon ångrar sedan. Min Matte är allt ganska impulsiv och jag tycker ju om henne för det också. Men så får man ju stötta henne när det krisar, det är ju min uppgift som fyrbening.

Förutom bilbekymmer så är det bra på Solgläntan. Hemmahelg och lite träning med pippisar idag. Kul! Får se vad som händer imorgon men snön gör väl att det får vänta med spår skulle jag tro. Jaja, det kommer väl förhoppningsvis en vår snart.

I torsdags kväll var vi i Malmö på korvarunda med Konstaplarna. Fråga mig inte om vägen vi gick för jag har alltid fullt upp med att kolla in stan, dofter, trappuppgångar, fåglar mm men korven var god och sällskapet trevligt så vi var nöjda med turen!

En tossig sak till förresten men som inte har med oss att göra. Lakritsskogen är tydligen indelad i olika områden. Så här står det på en stolpe utanför vårt hus:


Knasigt...

Mysigt är det förresten att göra snöänglar...


Rullerullerunt!

Nä, nu ska jag allt natta mig. Tasselikram på er!

/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad synd att det skulle bli så med det nya "monstret", hoppas det löser sig på smidigaste sättet nu. Sedan är det bara att glömma... alla har vi gjort våra små misstag här i livet.



Snöiga hälsningar från Malmöborna



2012-02-12 @ 15:31:16
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Helene

Tossigt .... är bara förnamnet :) Men fräck var bilen. Hoppas att det inte var Lakkan som tog beslutet att återlämna den ;)

Kram

Helene, Zico och Lykke

2012-02-13 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0