Bry med magen

Jag är inte riktigt kry i magen. Vissa nätter har jag behövt lämna den sköna sängen, väcka Matte (inte så svårt) och springa ut. Ruggigt och sömnigt men ack så nödvändigt när magen krånglar. Inte vet vi varför det är fel heller så ikväll fick jag en halväcklig tablett som Matte säger är avmaskning. Vaddå, jag har väl inga maskar i min mage?! Jag får också sån där gegga som ska vara bra för magen. Och bäst av allt (och som plåster på såren för det andra) lite kyckling. Om jag bara får leva på kyckling tror jag att min mage skulle bli helt felfri för resten av livet :)

Annars är allt lugnt. Matte jobbar på, jag tillbringar tiden hon jobbar på Dagis och kvällarna har varit rätt lugna. Igår var vi dock bortbjudna till gammelmoster Göta i Malmö och jag hängde med såklart. Tvåbeningarna kacklade och jag låg under bordet och vilade mig.

Nu är det bara en dag kvar tills helg och välbehövliga sovmorgnar. Fy för att gå upp tidigt säger både jag och Matte!

Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0