En tur till Flaten

Idag åkte vi till sjön Flaten och badade. Där var nästan inga människor på grund av det svala vädret vilket var utmärkt för mig. Inga problem då för mig att nyttja stranden.
 
Kasta då!!!
 
Racerbåten Lakrits!
 
Änderna flyr.
 
 
 
 
Trofén hämtad.
 
Aaaaah!
 
Sedan gick vi en runda längs sjön...
 
Vildhunden springer i blåbärssbåren...
 
Jag och Matte med sjön Flaten i bakgrunden
 
Efter turen åkte vi till Hellasgården och åt en sen lunch.
 
Hungrig!
 
Till slut åkte vi till Hammarby Sjöstad där jag fick vänta lite i bilen, förvisso med bra vädring och i skugga men jag gillar det ändå inte. Blev lämnad säkert en kvart medan Matte och Yster shoppade. Såklart trillade Matte in i en second hand butik och kom ut med en liten bänk till trädgården. Tur vi har bil med...
 
Nåväl, trots att jag blev övergiven i främmande stad i en kvart så har resten av tiden här bara varit trevlig! Imorgon eftermiddag bär det av hemåt för mig och Matte, Yster får bli kvar och ordna med sitt och sedan hinner hon förhoppningsvis ner till oss en sväng till i sommar.
 
Nu är vi hemma och vilar lite, sedan ska vi ut en tur till och promenera runt Sicklasjön.
 
Tjingeling!
/Lakkan
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Du har då tur som får bada varthän du än kommer. Ser fint ut även vid den sjön. Mysigt att ni fått rå om Syster Yster på hennes hemmaplan ett par dagar.

Kör försiktigt hem... så hörs vi när ni återvänt till Skåneland.

Kramizar

2012-07-21 @ 18:50:15
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Elliot

Haha,Lakkan KRÄVER att hennes matte hittar badställe :) Ser nog hur du "tutar"av otålighet på översta bilden...
Jättefint foto där du o din matte har flatte-sjön(lr vad den heter)i bakgrunden.
Jag var förresten i Pude o badade lite igår kväll,där var bara några som fiskade så på så vis e de jättebra med skitväder :)

2012-07-21 @ 21:05:25
Postat av: Renée

var tvungen att kolla om ni är kvar i storstan - och det verkar det som. Så fina ni är på bilderna...mina favoriter! Det ser skönt ut i Hellas!
Vi hörs snart hoppas jag - här hemma saftas det just nu!
Kram, Renée

2012-07-23 @ 18:38:25
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Zico-Bus med flock

Verkar vara en helt ok semestertripp. Vi gillar också bilden där du och matte sitter framför sjön Flaten ... jättefin! De andra bilderna är ockå fina, men den är bäst :)
Krmar
ZoLoH

2012-07-28 @ 23:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0