Mina kompisar

Det är bra med mig och Matte och vi har det skönt på hennes semester men det är lite värre för mina polare. Wallander var inne igår igen för sista nosbehandlingen sedan ska han förhoppningsvis vara kurerad. Men jobbiga behandlingar det där, det tar sin lilla tid innan han är pigg igen. Men om en vecka ska vi ju till Bastudden och då hoppas vi alla att Walle mår prima och att vi alla kan njuta av tillvaron där!
 
Lite mer dramatiskt blev det för kompisen Zico-Bus igår. Han fick jätteont i magen alldeles hastigt på kvällen och magen svullnade upp som en ballong. Tarmarna och magsäcken hade snott runt sig, det kallas magomvridning. Bara ordet gör ju ont nästan. Stackars stackars Zico-Bus men en himla tur att hans Matte Helene är så väldigt uppmärksam och direkt förstod att något var allvarligt fel så hon körde väldigt fort till djursjukhuset och det tog inte lång stund förrän Zico låg på operationsbordet. Det var i grevens tid för någon timme till och det hade antaligen gått väldigt väldigt illa. Nu gick operationen bra och han har kunnat komma upp och gå men han är väldigt medtagen ännu och måste stanna på sjukhus. Fy vad hemskt. Jag önskar jag kunde göra något för honom men det går ju inte just nu. När han kommer hem igen ska jag hitta en fin boll till honom för det vet jag ju att han älskar.
 
Elliot fick taget prover i veckan för att se så han inte har fått fästingsjuka. Men han är i alla fall ändå pigg. Det räcker med elände nu tycker både Matte och jag! Jag önskar så att alla jag tycker om, både två och fyrbeningar får vara friska och pigga!
 
Den där jobbiga värmen verkar släppa greppet om oss nu. Jag gillar ju lite svalare väder men jag förstår att tvåbeningarna har varit förtjusta. Matte har dock inte något emot att det svalkar lite, dels för min skull men också för att det är lättare att jobba i trädgården då. Roligt också om vi kan hitta på något, typ spåra eller träna lite apportering. Jag klarar ingenting när det är så varmt. En gång för några somrar sedan fick jag nästan värmeslag när vi spårade fastän det var klockan åtta på morgonen men det var redan för varmt för mig. Så sista tiden har det mest blivit kompisträffar, bad och promenader morgnar och kvällar och vila i skuggan.
 
Imorgon blir det kanske en tur med Elliot. Om solen håller sig bakom molnen så håller sig kanske tvåbeningarna borta från badplatser så att vi kan få chansen istället!
 
Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene (matte till Zico och Lykke)

Hej, Ni är så gulliga som tänker på era stackars sjuka kamrater. Jag har pratat med veterinär idag och Zico mår lite bättre. Reser sig upp och viftar på svansen när det kommer folk :) Vill dock inte äta, utan måste matas. Förmodligen får vi hem honom imorgon.
Tass och Kram
Lykke och Helene

2012-07-29 @ 13:12:12
Postat av: Mattes syster

Oj vilken dramatik. Vilken tur att det slutade så bra. Stort krya på sig till Zico!

2012-07-29 @ 20:52:25
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Usch stackars Zico och hans flock att få uppleva en sådan läskig händelse. Skönt att allt har gått så bra!

Nu håller vi tummarna för att Elliot inte infekterats av de pestigaste krypen på jorden.

Walle hälsar att han ser fram emot en toppenhelg tillsammans!

Ha en bra vecka tills vi ses!

2012-07-29 @ 21:41:12
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Elliot

Jag kan bara säja att mej är det minst synd om!Vi alltså matte o jag tycker att det är så himla tråkigt o supersynd om Zicos lilla mage o Walle-Kalle´s fina nos :(
Nu vill vi att ni blir friska,bums på stubinen!
Önskar också att ni får en riktigt härlig tid på Bastudden,mest av allt önskar jag att Walle får känna sig riktigt glad!
Bad blev de ju igår oxå =) Och för första gången i "världshistorien"så hann jag före Lakkan till en badleksak som hon hade tänkt ta!!!Oj vad glad o mallig jag blev!

2012-07-30 @ 17:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0