En mysig söndag

Vi sov till halv nio och njöt av att ha en ledig dag framför oss. Klockan elva träffade vi Ann & Elliot för en runda vid Yddingen. Början av rundan blev lite olusig när en stor hund kom springande från ett hus vi gick förbi. Han kom fram till mig och morrade och då vrålade Matte i högan sky och den andre hundens matte ropade och då stack han. Men hujedamej vad stor han var. Och inte kom hans matte ut heller för att höra så allt hade gått bra. Oansvarigt tyckte Matte och Ann. Jag tyckte det var öförskämt av den stora hunden som jag aldrig har träffat förr att bara rusa fram för så beter man sig faktiskt inte!

Nåväl, vi fortsatte med andan i halsen och snart kom vi ner till scoutstugan och sjön. Där badade jag och Elliot och njöt i fulla drag! Vi intog också lite fika allihopa i solen innan vi gick en runda inne i skogen. Där hittade vi en fikaplats och det bästa tvåbeningarna har sätter dom ju som bekant på bordet!

 







Efter turen med Elle-Pelle så fick jag ta igen mig ett par timmar medan Matte härjade i trädgården med plantering och ogräsrensande. Sedan blev det ny promenix, en tur för att handla mat och sedan har det doftat förföriskt av grillad kyckling i vårt hem. En del har hittat ner i min lilla mage också som nu är mätt och go! Kyckling är det godaste jag vet!

Nu ska jag gå och smälta maten i sängen! Natti-natti!

/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Mattes syster

Sötnosar...!

2012-05-07 @ 21:30:50
Postat av: Helene, Wallander & Beck

MYSSÖNDAG!

Tur att den där stora lufsen löd sin matte i alla fall och att inget mera hände.



Kycklingmums går alltid ner! Grabbarna fick laxburgare igår och det verkade dom oxå tycka var mums :-)

2012-05-07 @ 22:03:13
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Elliot

Jag tyckte att det var bra att vi matte o jag gick långt ut i skogen när den där hunden kom,för mej hade han nog inte bara nosat på =(

Måste oxå säja att ibland....då...blir vi allt ganska bra på bild <3<3

2012-05-10 @ 15:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0