Läger vid Halen

Nu är vi hemma igen från Blekinge där vi har tillbringat det mesta av helgen på läger med Lomma BK. Som vanligt har vi hållit till runt sjön Halen där det finns en fin campingplats. Matte och jag hyr en liten campingstuga där.
 
Jaha, då var vi har igen! Samma stuga som förra året!
 
En slurk vatten efter resan.
 
 
I år tjänstgjorde Silver på resan. Lova har det bra hos Dagismatte som har tagit över henne.
 
 
Inne i vår lilla stuga....
 
 
...kan man ligga och mysa!
 
Det blev en ganska tidig kväll på fredagen för alla var trötta. Jag väntade i bilen medan tvåbeningarna åt men sedan drog vi oss tillbaka i stugan och hade det mysigt. På lördagen gick vi upp vid sju och gjorde oss i ordning till samlingen klockan nio.
 
 
Fin natur på rastrundan.
 
 
En inbjudande liten pöl!
 
Vid niosnåret åkte vi då ut i skogen. Vi var en liten men tapper skara som skulle spåra, de andra tränade sök. Helene med Zico och Lykke hade tyvärr blivit sjuk så hon fick stanna hemma. Trist. Men vi hade trevligt i skogen med fina spår och härlig terräng. Erik med boxer-Mira gick ut ett långt fint spår till mig som jag fick på förmdidagen. Sedan fick jag gå ett gammalt spår på eftermiddagen som Mari med Lee och Glittra hade lagt ut redan på morgonen. Då gällde det att vässa näsan lite extra men det gick finfint!
 
I slutet av andra spåret låg denna fina kamprulle!
 
Vi fikade också, korvgrilling och det blev en tjock en till mig!
 
Mums!
 
Inte mums....men fin. Såna fanns det gott om i skogen!
 
Sent på eftermiddagen blev det uppletande. Det gick fint trots att det var länge sedan sist!
 
Det var stundtals ganska blött ute men jag hade det bra i min bur.
 
Vilostund!
 
Jag fick sällskap i buren också under en regnskur när Matte vilade sig och faktiskt somnade till en sliten sekund.
 
Efter en heldag i skogen ordnade tvåbeningarna mat. Fast alla var trötta så det blev en tidig kväll. Vi sov hyfsat och vid halv åtta i morse gick vi upp, gjorde i ordning och checkade ut. Sedan bar det av hemåt mot Solgläntan igen för att hinna ordna med lite saker innan en ny vecka tar vid.
 
Som vanligt var det mysigt att vara på läger, kul att träna, trevliga kompisar och vädret var kanske inte det bästa men kunde också ha varit sämre. Vi är nöjda med helgen men också glada att vara hemma igen. För hur kul det än är att var iväg så är borta bra men hemma bäst!
 
Jag är trötter efter helgen och ska gå och natta mig nu!
 
Tasselikram
/Lakkan

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Låter som att ni hade en finfin spårhelg... som innehöll allt som ett läger skall göra :-)

Har ni lust att träna lite apportering på lördag så är vi ett gäng från Styrelsen som dragit ihop en öppen träning på Järavallen kl 10.

Ha en bra vecka!

2012-10-01 @ 19:45:14
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0