Ny flockmedlem

Idag kom Syster Yster på besök till Skåne. Hurra! Men så märkligt. Hon har med sig en jätteliten människa som luktar konstigt. Jag har aldrig varit med om något liknande i hela mitt hundliv. En minimini flockmedlem. Hur han kom till förstår jag inte riktigt men det är klart, jag tyckte allt att Syster Yster som brukar vara slank hade lagt på hullet senaste tiden innan jul. Men det är ju inget man skriver vitt och brett om, det är ju en känslig sak för mig också hur mycket man väger och så.
 
Alltså det förhåller sig så att Syster Yster har fått en människovalp. Mycket märkligt och fascinerande. Han är självklart välkommen i flocken och när han blir större ska jag lära honom allt jag kan.
 
Mitt hundliv är rätt så drägligt annars, en del bus med Elliot, stadspromenad med Walle och Beck, träff med Voffsan och spår förra helgen. Denna helgen har Matte jobbat och så idag kom då Syster Yster med valp till oss. Så det är inte händelselöst här inte.
 
Bild får komma på valpen så småningom men i skrivande stund är han lite missnöjd och då gör han sig inte så bra på bild.
 
Tasselikram
/Lakkan
 
 

Kommentarer
Postat av: Elliot

Vad roligt att du har fått en människovalp att passa! Min matte fick visst också se den lille killen,han var gullig sa hon när hon kom ut i bilen :) Hon blev speciellt förtjust i en gullig "nalledräkt" som han hade på sig....mmmmmm skulle kanske vara något att totta på....lr nä kanske inte...han vill nog ha sin gosiga dräkt för sig själv :D

2013-01-13 @ 19:28:27
Postat av: Helene och Lykke

Spännande!
Hälsa syster Yster och gratta till nytillskottet. Vi ser fram emot lite bilder på "valpen" :)

Tass&Kram
LoH

2013-01-14 @ 10:15:24
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad mysigt... hoppas att han bott in sig lite nu och är mera nöjd & glad :-)

Så klart kommer du & matte lära honom allt ni kan... värsta skogsmullen kommer han att bli :-)

Hälsa så gott igen!
Kram på er alla 4

2013-01-15 @ 22:36:03
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0