Dogland

Igår hände något märkligt. Vi fick hem en stor hund... ja inte en levande alltså men det låter ju ännu konstigare...
 
Det började med att en stor bil från posten höll på att backa fast vid vår uppfart...
 
 
Sen kom ett jättestort paket in i vår hall!!!
 
 
Och in i vardagsrummet!!!
 
 
Vad är detta???
 
 
En mumie?!
 
 
Hjälp!!!
 
En flatte?! Lika stor som jag fast brun. I metall! Den kommer från England och en konstnär som heter Ann Kilminster.
 
 
 
 
Alltså... mycket ska man vara med om i ett hundliv. Min matte är lite tossig, har hon fått en idé så har hon. Han ska nämligen flytta ut i trädgården (tack och lov säger jag!). Matte håller på att anlägga ett Dogland som han ska vakta över. Så ligger det till. Men det måste förberedas först och han ska förankras så att han inte kan rymma.
 
Tur det inte händer sånt här varje dag! Men bra att det hände något som Matte fick fixa med för hon har varit jättekrasslig. Hon är på benen igen och piggar på sig men det har varit en lång och besvärlig resa och jag har fått agera sköterska hela tiden. Nu vill jag bara vara Vildhund igen!
 
Tass & kram
/Lakkan
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mattes syster

Härligt att han kommit. Ser fram emot att se honom på plats till sommaren eller när det blir jag hälsar på igen. Kram till er!

2014-03-04 @ 20:10:28
Postat av: Wallander

Ja du Lakkan, din matte är allt lite "tosig" ibland... men hon är världens bästa matte & vän till oss alla.

Vilken rolig historia det blev av det här!
Han är verkligen en ståtlig kille och det kommer att bli så fint med honom sitta vaktandes i Dogland. Viktig del det där med förankringen... han får inte av några som skäl komma på fötter!

Skönt att matte fick lite kul i vardagen och att hon nu blir bättre & bättre dag för dag.

Vi ser fram emot att få träffa er båda snart :-)

Kramizar

2014-03-04 @ 23:01:41
URL: http://stadsflattarna.blogspot.com
Postat av: Lykkke

Wow, vilken snygg kille :) Vad heter han?
Vi får komma ut och bekanta oss med honom inom en snar framtid, men just nu får jag inte träffa pojkar, säger min matte :D
Kramar
LoH

2014-03-05 @ 11:20:23
Postat av: Lakrits

Han heter Atlas tror vi!
Ingen fara att träffa honom Lykke, han sitter där han sitter. Men han och vi finns kvar också och kvällarna blir ju allt ljusare. Det kan bli fina badturer i Lakritsskogen till våren!

2014-03-06 @ 17:57:14
Postat av: Elliot

Fin är han,men känns inte som någon konkurrent precis hihi!
Atlas är ett fint namn tycker matte,hon kände en hund en gång med det namnet.Visserligen en schäfer(vad de nu e)men det lär ha varit en snäll och duktig hund.Så eftersom vi tror att den här killen också kommer att vara duktig på sitt kommande uppdrag så passar det finemang :)

2014-03-09 @ 12:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0