Nya upptäckter för Luna

Dagarna går så fort! I onsdags träffade vi Ann och Elliot. Voffsan var också med! Luna har kommit på att det är så roligt att knata på egna ben så det blir lite gnäll i ryggan. 

Det svarta suddiga till vänster är Luna!

När vi kom tillbaka till bilen var hon riktigt trött! 

I torsdags var vi vid Snogeholmssjön och badade. Döm om min förvåning när Luna doppade huvudet flera gånger. Trodde bara jag skulle ha en hund i livet som gjorde så dvs Lakkan! Fick det inte på bild tyvärr. Däremot Sandtrollet! 

Roligt att sandbada. 

Voffsan och Luna har funnit varandra








Omvända roller har det också varit med Luna underst. 


Ibland kan man bara ligga lugnt! Snygg platsliggning förresten! 

Igår var en lugn dag. Luna sov mest. Kanske biverkningar av fästingpillan Bravecto. Eller bara trött av äventyr. Hoppas nu vi slipper fästingar, hon hade redan haft två, en som kröp och en dom satt fast. Panik! Något måste hon ha. Bravecto har varit väldigt bra hittills på de hundar jag vet provat. Fula halsband står jag inte ut med, nästan varenda valpfoto av finaste Lakkan förfulas av Scalibour halsband. Spot on på bandhund funkar sådär. På Lakkan var det helt meningslöst. Lite läskigt med Bravecto att ge en pilla som inte går att få bort men ingen som haft problem hittills. 

Trots att det var varmt och trött kunde lite bus orkas med! 

Så fiiin lång slang som är onödigt ihoprullad. 

Idag efter liten liten morgontur så ville Luna in. Såklart fick hon det. Jag gick en runda i trädgården. När jag kom in såg det ut så här! 


Innan har hon inte velat gå upp i soffan, tyckt det var läskigt. Nu är det nya sovplatsen tror jag! 



Får se vad dagen ska innehålla. Lite träning in emellan försöker vi få till. Inkallning och sitt är fokus. Sen kommer ligg och sitt kvar men det får vänta lite.

Hon väger 6,2 kg nu. Går uppåt alltså trots att hon äter väldigt sparsamt. Lite tunn över rygg och rumpa. Hoppas hon tar sig lite bättre framöver!


Kommentarer
Postat av: Elliot &matte

Gullunge,även Voffs :)

2015-08-09 @ 13:20:39
Postat av: Helene, Wallander & GW Persson

Så klart att det är mycket roligare att vara med där allt det roliga händer!

Himlans gullig även som sandtroll!

Kul att Luna & Voffsan nu funnit varann så fint :-)

Jäkla skit med de där fästingarna, men Bravecto är ju toppen så förhoppningsvis slipper hon de flesta framöver.

2015-08-20 @ 23:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0