Mitt hjärta

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Du var och är i mitt hjärta. Min vackraste i hela världen. 

Det har varit en jobbig vecka. Saknar dig fortfarande lika mycket på sätt och vis. Du borde ju vara här. Här med mig och Voffsan när vi ska ut och träffa Ann & Elliot på Revinge. Det är ännu så konstigt, tomt och overkligt även om jag vet så väl hur det är. 

Fixade present till Walle i söndags. En vecka för tidigt för hjärta men det blev så ändå. Du vet trähjärtat vi köpte till honom. Fem kg blodpudding torkade jag och stoppade i det.  Du saknades såklart när jag stod och skar och sen när jag packade in. Ingen nos som skulle kolla. 

På ett vis kommer du alltid att vara med mig. Jag pratar med dig precis som jag gjorde, sjunger en liten stump för dig. Du borde ju bara vara här precis som vanligt. 

Jag jobbar i helgen. Känns lite nervöst med så långt pass men det ska gå. Det har jag gjort så många gånger innan. Och precis som på alla nattjourer hittills i livet borde du varit på nattis. Jag kan väl få låtsas bara för en stund att det är så när jag härjar runt på jobbet på alla hjärtans dag mitt hjärta. Att du finns och att jag hämtar dig efter en jobbig jour och sen är det du och jag och då kvittar det hur jobbigt allt var. 


Kommentarer
Postat av: Elliot

Även om Voffsan vågade busar lite mer med mej idag på Revinge så hade busandet varit roligare ifall du hade varit med....alltså på riktigt....för du är ju med på sätt och vis.Min allra bästa och goaste hjärtevänskompis....
puss o kram till dej i regnbågslandet från mej&matte

2015-02-13 @ 21:05:12
Postat av: Helene & Wallander

Tusen tack för det stora fina fyllda hjärtat - så smarrigt gott!
Känns så konstigt att inte detta år få hitta på något älskvärt till dig :-(
Men vi tänker så klart extra hjärtligt på er båda idag.

2015-02-14 @ 19:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0