En fin dag tillsammans

Vi har haft en fin dag ändå. Trots allt.
 
Det blev en ordentlig grävrunda på fältet.
 
Lakkan vädrar sork.
 
 
Dom små jäklarna, jag ska nog ta dom.
 
Bara lite djupare...
 
 
Finaste
 
Brottsplatsen.
 
Inspekteras en sista sväng
 
Vi tog bilen till och från fältet. Det är tröttsamt att gräva.
 
Vi hade några fina timmar hemma. Såklart är jag ledsen hela tiden. Det är fruktansvärt. Samtidigt måste jag försöka ta tillvara på tiden. Den kommer aldrig igen.
 
Vid fyratiden ville Lakrits gå ut igen. På med kläderna, kanske magen som krånglar igen. Men nä, hon ville mot sjön. Satte av med ovanligt hög fart när vi närmade oss fältet och parkeringen där. Så ser jag en man och en hund komma gående på håll. Lakrits smyger.
 
Visst är jag osynlig? 
 
Fast sen kan hon inte hålla sig längre. Det är ju Beckie kompisen. 
 
Några skutt, lite bus, sen sade Lakrits ifrån att det räckte. Vi följdes åt hem och tja, vad ska man säga. Det är tungt att berätta.
 
När vi kom hem parkerade sig Lakrits i soffan. Vi har eldat brasa, jag har pysslat runt lite. Hon ser så fridfull ut sär hon ligger. Som när hon var frisk.
 
 
Men det är tungt att vara själv hemma med henne när kvällen har krupit på, mörkret sänkt sig över Lakritsskogen och hon ligger och vilar. I vanliga fall älskar jag kvällarna. Nu är det en sån fruktansvärt plågsam ångest. För vad jag måste göra. För när det blir rätt. Inte för tidigt. Inte för sent. Och sen. Vad är det för liv utan henne. Hur hittar man vidare.
 
Vi hoppas på en lugn natt utan några större bekymmer för Världens Bästa Lakrits.
 
/Matte

Kommentarer
Postat av: Helene

<3 <3 <3 Hoppas ni får en god natt.

2015-01-13 @ 21:23:01
Postat av: Helene, Wallander & GW

Vilken fin dag ni haft tillsammans idag <3
Håller tummarna för att natten också blir lugn.

2015-01-13 @ 23:21:38
Postat av: Elliot&Ann

Älskar den där söta smutsiga nosen....

2015-01-14 @ 12:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0