God natt min älskade

Idag har jag varit ute med Voffsan i lite blötsnö först men sedan uppehåll. Vi kontrollerade din skog och fältet i eftermiddags. Såg ok ut. Voffsan ställde till oreda för sorkarna, vi tänkte att du skulle ha velat det. 

Vi var hemma en liten stund men det blev jobbigt, du fattades så. 

Jag försöker tänka att du skulle vilja att jag är glad. Det är jag inte men korta stunder kan jag göra något. 

Voffsan saknar dig och säger att hon dels har förlorat sin enda hundvän och dessutom får hon mindre med godsaker när du inte är här. Det ena är så mycket lättare att rätta till än det andra. 

Min lilla älskade svarta groda, så tomt det är både runt omkring och inuti mig utan dig. 

Jag säger som jag sade varje kväll till dig 

"God natt min älskade" 

/Din Matte

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Så klart att det är tomt även för Voffsan.
Töserna blev ju nästan som systrar och Lakrits lärde Voffsan en massa bus & kuligheter, som att leta sork t ex :-)

2015-01-24 @ 23:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0