Det händer stora saker på Solgläntan

Ja ni kan nog knappt fatta! Den stora cypressen är borta!!! I måndags så var den väck när jag kom hem! Tur vi har före och efter bilder! Den hade helt enkelt växt sig för stor och Matte var bekymrad. För nära huset, risk för att den kunde falla och typ nu eller aldrig tar vi ner den! 


Så här såg det ut i vintras! Ni ser att det lutar lite... mot huset.
Ett landmärke liksom.
Och så här ser det ut nu!!!
Resterna som hämtades dagen efter!
En massa mysig sågspån blev det att rulla sig i

Taket har blivit tvättat också av Vildhusse. Han har verkligen legat i. Jättefint tycker Matte det blev. Jag ser inte så bra så högt upp om jag ska vara ärlig. 


Jag har badat en del. 

Lilla jag bland näckrosorna
Simmar för fullt bara för att det är mysigt
Övar på att se ut som ett riktigt vattendjur

Vi har också spårat och tränat hos Lisa. Syster Pernilla har varit på besök. Matte har varit lite ledig några dagar! Mysigt! Och härligt att vara hemma med henne. Nu blir det jobb imorgon istället och vi sja strax natta oss för att Matte ska få sova ordentligt! 


Puss på er! 
/Luna


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja den var stor. det var mycket att läsa igen då det var ett tag sen jag hälsade på på sidan. Härligt att det är badväder igen.-)

2017-05-30 @ 10:31:51
URL: http://www.blomsveranda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0