Det går strax mot ljusare tider

Vi inväntar vintersolståndet. Idag kl 23.23 händer det säger Matte. Vad händer undrar jag? Ingenting är svaret! Det är kolmörkt och regnar småspik ute. Men tydligen är vi nu så långt från solen som vi kan vara. Och ja det är mörkt. Bilden här är tagen halv nio i morse.... 

(null)

Det lyser fint om vår julbelysning i alla fall! 
(null)

Så vi vill gärna ha ljusare tider. Men det tar ju just tid. Så Voffsan  och jag inväntar i alla fall morgonen från sängen 
(null)

Matte får nästan en halv säng! Vi är extra snälla mot henne för hon har varit så himla krasslig i veckan. Nu är hon på bättringsvägen! 

Ska avsluta med något komiskt. I veckan satte jag igång vattenlarmet hemma. Det låg en intressant liten dosa vid tvättmaskinen. Jag kunde inte låta bli att lukta på den. Problemet var bara att jag hade druckit precis och den där grejen gick igång och larmet började tuta. För att jag hade vatten på min lilla näsa! Överkänsligt!!! Matte fick styra av larmet och skyllde på hunden 😂. 

/Natti och med hopp om ljusare tider 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0