Vardag och fest

Ja det har varit en trevlig blandning av allt möjligt sista månaden! Matte jobbar och jag har det bra på mitt skogsdagis. Men jag vill såklart helst vara med Matte och ibland kan hon jobba hemma från soffan och köket med sin dator! Det är toppen! Men hon jobbar allt lite mycket tycker jag. 

Vi har hunnit med en tur med Hjärupsflocken - Helene, Lykke och Candy på Revinge. Supermysigt och trötta och nöjda blev vi! 

(null)
Svarta ligan på heden

(null)
Och så Voffsan såklart! 

För snart två veckor sen var vi i Stockholm och hälsade på. Långt att åka men vi stannade vid Vättern och Bråviken på väg upp. Bråviken var väldigt fint! 

(null)
Tjusig utsikt! Och så blått. Blåviken tycker jag den borde heta! 

(null)
Lilla jag i siluett. 

På lördagskvällen var vi och åt på ett hundvänligt Häringe Slott där jag fick vara med vid matbordet. 

(null)
Min meny! 

(null)
Stjärnorna på slottet! 

(null)
Jag och Matte i slottstrappan

(null)
Lillkillen Max 

(null)
Utsidan 

Sen åkte vi till Pernillas lantställe och sov. Landet är bäst! Ellinor hängde med på promenader och vi hittade två bra ställen att gå! På söndagen toksnöade det när vi rullade söderut igen. Trevligt att besöka dem och skönt att komma hem! 

Min bästis Voffsan har hunnit med att fylla år! Det firade vi såklart med tårtbitar! Matte tillverkade. Mums vad gott det var! Voffsans Matte filmade när vi åt. Jag vet inte hur man laddar upp film tyvärr men det gick fort i alla fall 😊

Voffsan och jag gillar att mysa och pussas. 

(null)
Soffhäng

(null)
Pusskalas

Hemma hos Voffsan finns förutom en skön röd soffa en härlig fåtölj. I lördags kväll låg Voffsan och vräkte sig i den. 
(null)

Hemma har det både varit vårvarmt och ett hinka busväder. En dag åkte lite utemöbler fram 

(null)
Min fina utestäng! 

Men sen åkte allt in igen när det blev regn och rusk. Fågelborden är kvar och gissa vem som kalasar också! Förargligt säger jag bara! 

(null)
Matte säger att den är så sööööt. Icke säger jag!!! Den är retsam och störig! 

Hemma på väggen i köket har Matte satt upp en ny tavla. Fin tycker jag och Matte pluggar spår. Jag vet såklart av mig själv. 

(null)

Spåra gör jag ju till både vardag och fest! Får se vad det blir för äventyr härnäst! Kanske prov. I helgen som gick fick jag det längsta spår jag har gått. Inga problem. Fast klart jag var trött sen men det är ju bara skönt! 

Ha det bäst så hörs vi! 

Tass & nospuss
/Luna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0