Kompisarna på besök

Imorse var det uppstigning ganska tidigt för att vara söndag. Jag visste vad som var på gång och hade faktiskt ingen aptit. Fick lite välling för att jag ändå skulle ha något i magen. Så gick vi iväg och mötte upp Wallander och Helene. Inom kort försvann Helene för att lägga spår till mig. Wallander höll konsert och var helt oemottaglig för mina försök till tröst.

image133

Nåväl, till sist kom Helene tillbaka. Strax därefter kom Elliot och så var skaran samlad. Det började redan bli varmt och vi insåg alla att det skulle bli en svettig förmiddag.

Wallander var först ut i spåret. Matte följde med och det tyckte ju inte jag var något vidare. Var nog lite otacksam mot Elliot och Ann som försökte göra sitt bästa för att jag skulle trivas med dem. Men men...så är det ibland, jag tycker illa om att matte försvinner iväg med någon annan. Hemma kan jag ligga bunden utan att säga något men här var det helt andra omständigheter.

Nästa ut var Elliot. Då följde inte matte med utan Helene, vilket var lite dumt. Inte för att det är något fel på Helene men de gick vilse, kom ur spår så att säga. Synd, matte ska ut och kolla efter snitslar för det sitter nog några kvar i skogen. Det var ju tusan så synd när matte var nöjd med spåret för en gångs skull.

Till slut var det min tur. Det var ett riktigt kul spår som Helene hade lagt. Många vinklar och vrår. Det gick bra för mig men varmt var det. När vi alla var samlade igen föreslog matte bad i hennes föräldrars dammar. Först var de andra tvåbeningarna lite tveksamma, tänkte nog att vi skulle förstöra något. Men matte gick och kollade och fick okej att vi kunde bada. Och det gjorde vi verkligen. Vilket plaskande det var på oss. Och så sprang vi förstås också en del men mest badade vi. Det behövdes verkligen för vi var alldeles för varma allihopa.

image132

Det var jättekul att ha kompisarna på besök. Naturligtvis var spårandet kul men badet var ej riktig höjdare. Men trött blev man och jag fick allt vila mig en stund under cypressen för att hämta krafter. Jag tänker fortsätta vila lite till när jag har skrivit klart det här. Tror inte matte har planer på att gå ut än, det är lite för varmt faktiskt. Jag har badat en gång till, fast då plaskade jag mest runt och kollade in grodorna. Det är så synd att de hoppar iväg från mig, jag vill så gärna hälsa lite närmare på dem.

Om det fortsätter vara så här varmt får vi kanske skjuta lite på spårandet tills det blir en aning svalare. Men vi får se. Och vi kan ju alltid åka och bada tillsammans, det vore himla kul tycker jag. Det blev ju aldrig någon tur till havet tidigare i sommar, kanske det kan bli i augusti istället.

/Den hoppfulla

Kommentarer
Postat av: Lakrits matte

Fem snitslar återfunna i skogen. Två hade ramlat ner, tre satt uppe. Som det kan bli. Jag ska skaffa fler snitslar så att jag kan sätta tätare för nu på sommaren är det så mycket blad och annat att det är svårt att se markeringarna. Sorry Elliot att du fick lite problem i spåret. Nästa gång går jag med er alla så att det inte blir krångel mer.

2007-08-05 @ 17:22:09
Postat av: Lakrits matte

Du är förresten en fåntratt som sitter och bjäbbar när jag är iväg, Lakrits. Men jag förlåter dig när du spårar så duktigt. Vi kan ju inte vara bra på allt. Suck.

2007-08-05 @ 17:28:01
Postat av: Elliot

Shit happens,men jag var allt lite konfunderad o trött i näsan....
Tack än en gång för lånet av dammen,de var jättekuligt =D,å så fick vi ju se var du bor.
Sen ska jag bara säja att Lakrits faktiskt var tyst emellanåt o när hon lät så var det mest pip o inte skäll.
Så söt bild på oss i dammen;)Tror att det är jag till höger om dej...

2007-08-05 @ 17:55:09
Postat av: Lakrits

Ja visst var det kul. Ledsen att jag tryckte ner dig Elliot, det var inte alls illa menat.
Tror matte är i färd med att kolla om vi kan åka till Småland någon helg. Det verkar mysigt tycker jag om vi kan få ihop det. Tänk en hel helg! Då kan man busa och pussas hur mycket som helst. Och bada!!! Sova lite får man kanske också göra men då kan man ju ändå ligga nära varandra. Myspys.

2007-08-05 @ 21:41:56
Postat av: Zappy

Hej! Är hemma i stan på en snabbvisit. Eftersom det ska bli fint väder imorgon åker matte och jag ut till landet imorgon igen. Tänkte höra om alla mina flattekompisar har lust att komma ut och hälsa på mig på lördag? Vi
kan t ex först träffas på parkeringen vid Haväng för att därefter åka ut på Ravlundafältet och träna/bada. Sedan kan vi åka hem till mig och grilla korv eller något sådant. Vad tycks?

2007-08-05 @ 22:08:30
Postat av: Anonym

Strålande idé. En snabbkoll i mattes filofax visar att lördagen är helt ledig än så länge. Först till kvarn...
Lustigt, jag och matte tänkte på er just idag, undrade hur ert sommarliv ser ut. Hoppas de andra också kan på lördag!

2007-08-05 @ 22:44:51
Postat av: Lakrits

Strålande idé. En snabbkoll i mattes filofax visar att lördagen är helt ledig än så länge. Först till kvarn...
Lustigt, jag och matte tänkte på er just idag, undrade hur ert sommarliv ser ut. Hoppas de andra också kan på lördag!

2007-08-05 @ 23:02:35
Postat av: Zappy

Kul att ni kan! Hoppas som sagt att de övriga också kan på lördag. Vi får bestämma vidare per telefon då vi åker tillbaka någon gång under förmiddagen. Sedan kanske ni kan hjälpa mig att sprida budskapet. Vi hörs och ses!

2007-08-06 @ 07:28:47
Postat av: Elliot

Jag kan inte komma=( min matte arbetar...TVÅ PASS till o med!Fy så himla taskigt=0(
Vill någon låna mej?...nä ingen bra idé...tror inte matte går med på de....taskmört!

2007-08-06 @ 14:22:48
Postat av: Lakrits

Vad synd. Jättedumt. Men det kan ju inte din matte hjälpa, att hon jbobar alltså. Tror inte matte hade släppt iväg mig med någon annan heller.

2007-08-06 @ 14:47:14
Postat av: Wallander

Vad bra att snitzlarna är återfunna. Lite dåligt av MOR att inte hålla koll på var vinklar & bloduppehåll var så att Elliot kunde fått lyckats från början. Men ibland går det fel helt enkelt.
Roligt att du gillade ditt spår, hörde av MOR att du var super duktig, ett riktigt praktexemplar.
Du får hälsa din mattes FAR ännu en gång och tacka för att vi fick bada i hans damm. Jag förstår nu verkligen hur bra du har det om dagarna, fritt och tillgång till svalkande bad dessutom.
Du som har lite mer musiköra än mig, lät det någorlunda bra när jag konsertövade?

2007-08-07 @ 22:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0