Lördagsliv

I förmiddags åkte matte och jag en tur till Svedala. Egentligen skulle det blivit Lund men när matte ringde till hundaffären och kollade om mitt foder fanns hemma så var det långnäsa. Inget foder. Alltså blir det Lund nästa helg när fodret finns hemma. Så det blev Svedala istället. Inte lika mycket folk men ganska lagom. Vi gick slalom mellan blomkrukor och lyktstolpar på gågatan. Passerade en del hundar, gick lite hit och dit. Och så avslutade vi i en liten djuraffär där jag fick titta på papegojor, undulater, marsvin och kaniner. Jättespännande! Och så köpte matte lite gottis till mig där. Sedan fick jag vänta i bilen medan matte köpte grislever på ICA.

Väl hemma fick jag märgbenet som hade legat på tining. Sedan ägnade matte en stund åt att fylla igen hålor som jag hade råkat gräva. Hoppsan. Det gick visst åt fem skottkärror med jord/sand. Det var inte meningen, det bara blev så...

Någon gång i eftermiddags kom matte också på att jag ska träna på att hålla saker i munnen tills matte säger att jag får släppa. Eländes elände, jag tycker inte om det.  Men bäst att hålla god min, jag känner att det inte är så lönt att protestera.

Ikväll har matte varit ute och lagt spår till Wallander och Elliot. Vi har också spanat lite på om jag, Walle och Elliot kanske kan springa lite lösa tillsammans ute på den stora ängen där de har slagit och balat hö. Där har matte och jag tränat en hel del och är är jättebra att springa. Får väl se vad mattarna kommer fram till imorgon.

Nu är det snart läggdags. Jag måste ju vila så att jag orkar spåra imorgon. Klockan nio kommer Wallander och Helene. Sedan dyker Elliot och Ann upp efter en stund. Vad kul det ska bli!

Kommentarer
Postat av: Bloggdesigner

Hejsan!
Vill du ha din blogg fixad? Mejla eller adda mig på [email protected] (det är självlart gratis!)
Kram Bloggdesigner

2007-08-04 @ 22:46:32
URL: http://bloggdesigner.blogg.se
Postat av: Wallander

Stadsträning förstår jag... du behöver det och jag behöver landet-träning. Tänk så märkligt det kan vara beroende på var man hamnade efter att man blivit köpt.
Visst är det kul att få följa med in i djuraffärerna, jag brukar oxå få titta runt lite. Jag hoppas att din mat räcker ända tills nästa helg så att du inte blir satt på ofrivillig diet.
Förstår att du kan vara lite upptagen dagtid, det var inga dåliga hålor du verkar ha grävt. Är det något speciellt du gömt där någonstans tidigare, men som du glömt bort var det var eftersom att det blir så många hålor?
Ja ha, så du åkte på "mun-träningen" redan idag... vi kanske skall ha en liten inbördes tävling för att se vem som kan hålla dummyn längst, vad säger du om det, har du lust att utmana mig?
Spåra, spåra, det tycker jag är kul. Jag hoppas att jag får med mig hela näsan imorgon och att det inte är något som skall skrämma mig så att jag tappar koncentrationen. Vi ses i gryningen (för vissa)!

2007-08-05 @ 00:07:02
Postat av: Elliot

Vem e den där "bloggdesignern"?Tycker hon/han att din hemsida är ful eller?
Förresten tack för att vi fick låna din damm!Det var jättekul,med undantag när du tryckte ner mej i bakänden.De var lite läskigt ....eh...fick lite panik...e ju inte så van simmare som du förstår du =(

2007-08-05 @ 14:21:31
Postat av: Lakrits

Ja, jag undrar också. Snällt att erbjuda sig för all del men lite påfluget på ett vis för det blir svårt att tolka det på annat vis än att det är fel på min blogg :( Lite ledsen blir man allt då för jag gillar min blogg. Innehållet är faktiskt viktigare än designen. Dessutom tycker jag om min översta rad med blommorna. Den passar mig som alltid är i skogen. Dessutom...om något ska göras på bloggen måste jag ju fixa det själv så jag lär mig. Det är helt emot min filosofi att andra ska göra saker och så vet jag inte hur det har gått till. Jag vill ha nosen med i allt!

2007-08-05 @ 17:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0