Nyårsafton på Revinge

Hela förmiddagen gick jag och väntade på att vi skulle åka till Revinge och träffa Elliot och Ann. Klockan två hörde jag att de hade bestämt och vid ett gjorde matte sig i ordning. Men så tyckte hon att hon hade några minuter över så hon lade sig på sängen för att vila. Jag blev ju rädd att hon skulle somna så jag skällde på henne och puffade på hennes fötter med nosen. Det lyckades för hon gick upp igen och vi åkte iväg lite tidigare än tänkt.

Strax innan två dök Elliots välbekanta bil upp på mötesplatsen. Jag snabbade mig fram till hans bur och försökte skälla ut honom ur buren, vilket lyckades. Vi fick först gå lite i koppel för att komma bort från vägen. Både jag och Elliot satte oss flera gånger och undrade om det inte var dags att vi skulle släppas. Men matte och Ann ville ha extra långt avstånd och dessutom fri sikt för de menar på att jag och Elliot inte är riktigt kloka när vi springer.

Nåväl, till sist släpptes vi och jösses vad vi fräste iväg. Ann var som vanligt rädd om sina ben och försökte springa undan och i vanlig ordning strök vi förbi alldeles intill henne för det är lite kul tycker vi att vara närgångna fastän tvåbeningarna försöker köra bort oss.

Här är lite bilder från dagens busturné...

image266
Spring spring spring...

image267
Flatteröra i sedvanlig ordning...

image268
Dragkamp om en jättefin pinne som Ann hittade.

Två gånger fick vi fixa till vätskebalansen med vatten som matte hade tagit med. Fattar inte hur Elliot hinner dricka så snabbt men han fick i sig det mesta av vattnet. Men det gjorde inget för Ann hade vatten i bilen som hon bjussade på när vi kom tillbaka.

Tyvärr har allt roligt ett slut och så även vår tur på Revinge. Men jag fick med mig märgben hem av Elliot och även ett hundspel som jag ska få prova. Fast jag började med märgbenet!

Det var en uppfriskande tur med fint väder. Hoppas att Elliot kan sova lugnt och inte störs alltför mycket av smällandet, särskilt inte när han ska öppna sin smällkaramell som är definitivt smällarfri. Där är nog mums-mums i den tror jag. Ska få en själv också ikväll!

Kommentarer
Postat av: Wallander

Vilken härlig tur ni fick tillsammans så där på årets sista dag! Nästa år blir det säkert många många fler...

2008-01-01 @ 10:07:44
Postat av: Elliot

Tack för en (en som vanligt)busig runda på Revinge igår =)
Alltid roligt att vara med någon som det är bra krut i....

2008-01-01 @ 13:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0